مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

نحوه نصب فلاتر (Flutter) و نرم افزارهای مورد نیاز

نصب فریمورک فلاتر در سیستم استدلال های ویندوز، لینوکس و مک قابلیت پذیر میباشد طراحی اپلیکیشن در مشهد  و برای توسعه و گسترش‌ ی آن از همگی ویرایشگر های متنی می اقتدار بهره برد البته فضا گسترش اندروید استودیو شایسته ترین و مناسبترین فضا برای پیشرفت و اشکالزدایی فلاتر میباشد.
فلاتر چیست؟ 
شعار “یک توشه بنویس و چندین خروجی بگیر” اختصاصی فلاتر میباشد. قاب ورک Flutter یک قاب ورک متن گشوده رایاپارس  برای تشکیل داد نرم افزار‌های گوشی میباشد. این کتابخانه به وسیله کمپانی گوگل در سال ۲۰۱۷ معرفی شد application  و در مقایسه با React یا این که بقیه کادر ورک‌های ایجاد کرد نرم افزار مطابق گوشی قدمت متعددی ندارد. فلاتر با لهجه اپ نویسی دارت (Dart) مندرج میباشد، یک گویش چندمنظوره و شی گراء میباشد. با یادگیری گویش دارت و کادر ورک فلاتر میتوانید برای اندروید و iOS نرم افزار بسازید. بیشتر بدانید: فلاتر چیست؟

نصب اندروید استودیو
به وسیله پیوند پایین میتوانید مستقیما اندروید استودیو را متناسب با سیستم استدلال آیتم استعمال خویش، از سایت اندروید گوگل دانلود و نصب فرمایید.

 دانلود Android Studio
همینطور بخوانید: فراگیری نصب اندروید استودیو

بعداز نصب و اجرای اندروید استودیو، به شیت Android Studio Setup Wizard جابجایی داده می‌شوید. درین برگه Android SDK ، Android SDK Platform-Tools  و Android SDK Build-Tools را مشاهده میکنید که جهت گسترش نرم افزار با فلاتر به SDK  ها نام برده نیاز دارید، در شکل خلا جدیدترین ورژن را دانلود فرمایید.

نصب پلاگین فلاتر در اندروید استودیو
برای نصب فلاتر در اندروید استودیو فرآیند تحت را دنبال فرمایید :

بعد از نصب و فراهم سازی اندروید استودیو آنرا گشوده نمایید.
پنجره پیکربندی پلاگین را گشوده نمائید . جهت گشودن این پنجره مسیر پایین را دنبال فرمائید :
ویندوز : File > Settings > Plugins
لینوکس : File > Settings > Plugins
مک : Preferences > Plugins
آیتم مخازن را تعیین فرمائید ، پلاگین Flutter را تعیین کرده و نصب را کلیک نمایید.
از شما مراد می گردد پلاگین Dart را نیز نصب نمایید ، جهت این کار Yes را کلیک فرمائید.
جهت انجام عملیات اندروید استودیو را ریستارت فرمائید.
نصب فلاتر
جهت نصب و استارت به عمل با فلاتر آغاز واپسین ورژن از آن را از پیوند تحت اخذ کنید :

 دانلود flutter windows SDK
* برای دانلود نیاز به تغییر و تحول IP دارید.

همینطور می‌توانید از گیتهاب فلاتر نیز بوسیله فرمان پایین واپسین ورژن از آن را کلون فرمایید:

۱git clone -b stable https://github.com/flutter/flutter.git

ریسایکلر ویو اندروید (RecyclerView) چه فرقی با لیست ویو (ListView) در اندروید دارد؟

ریسایکلر ویو اندروید مانند لیست ویو فعالیت می نماید، یک گروه داده طراحی اپلیکیشن در مشهد  را روی برگه اکران آرم داده ولی از رویکردی مختلف برای رسیده به هدفش به کارگیری می نماید که درپی به انها می‌پردازیم:

ریسایکلر ویو و لیست ویو خیلی مشابه هم می باشند البته در واقع RecyclerView، ورژن توسعه رایاپارس  یافته خیس و انعطاف پذیرتری از ListView به حساب آورده می شود.
شغل کردن با ریسایکلر ویو خیلی ریلکس خیس و با صرفه خیس میباشد.
در کد نویسی اندروید هنگامی که داده شما بسیار هنگفت باشد  application ریسایکلر ویو پرسرعت خیس از لیست ویو میباشد.
از شایسته ترین خصوصیت های RecyclerView در بارگذاری داده بالا و همچنین اسکرول فوق العاده سرازیر میباشد ولی به طور پیشفرض این Scroll فعال وجود ندارد و بایستی فعال خواهد شد به طور پیشفرض SDK خویش اندروید RecyclerView را ندارد و می بایست مثل کتاب منزل به پروژه اضافه خواهد شد.
لیست ویو (List View) به ازای همگی ی مورد ها یک View می سازد اما ریسایکلر ویو (RecyclerView) اینطوری وجود ندارد و به ازای به عبارتی تعداد که در قاب گوشی موبایل مکان می‌گیرد برای گزینه های ما View می سازد. و وقتیکه که ما شیت ی تلفن همراه را اسکرول می‌کنیم اون آیتمی که از سمت بالا از تلفن همراه بیرون میشود سریع به نصیب ذیل میاید و این تغیر خیلی سریع حادثه می افتد به قدری که ما متوجه این عمل نمی شویم.
در RecyclerView خلاف ListView تعداد View ایی که برای لیستمون می‌سازیم خیلی کمتر میباشد یعنی به اندازه کادر گوشیم میباشد و این نیز استدلال بر با صرفه بودن آن میباشد.
مطمئنا، ListView نیز می‌تواند دارنده ViewHolder باشد، ولی این به طور پیش فرض قابلیت پذیر نمی‌باشد و ما‌را بدون چاره می نماید که کد بیشتری را برای بهبود سعی لیست به کارگیری کنیم.
از سوی دیگر، ViewHolder ها نصیب مهمی از تک تک معماری RecyclerView است، به‌این مفهوم که سیستم شمارا ناچار می نماید برای هر layout ای که ممکن میباشد به عمل بگیرید، یک ViewHolder داشته باشید. معماری آنگاه از این ViewHolder ها جهت تشکیل داد اسکن View از layout ای که می خواهد استعمال شود، به کارگیری می نماید و به مکان تولید دوباره آن ها، از view های کش (cached) گردیده به کار گیری می نماید و آنان‌را با داده های نو bind می نماید.

به ساخت صفحه اسپلش اسکرین فکر کنیم یا نه؟

در صورتیکه سرعت بار گذاری و انجام نرم افزار حتی‌د‌ر موبایل های سابق بسیار سریع و بالا میباشد طراحی اپلیکیشن در مشهد  نیاز به دیزاین اسپلش اسکرین وجود ندارد البته با این کلیه پیاده سازی یک شیت بی آلایش که دربرگیرنده لوگو کمپانی میباشد خالی از لطف وجود ندارد.
سود گیری از ایجاد کرد اسپلش اسکرین در اندروید
درین مقاله همت کردیم شما‌را معنا اسپلش اسکرین در نرم افزار نویسی اندروید  رایاپارس آشنا کنیم. بصورت کلی اسپلش اسکرین در اپلیکیشن نویسی اندروید سبب میگردد برای یوزرها یک برگه خوش امدگویی بسازید تا بعداز یکسری ثانیه دیدن لوگو و دیگر جزئیاتی که شما در‌این ورقه قرار میدید درگیر شوند و نرم افزار شما زیباتر و حرفه‌ای خیس بنظر رسد.

چه طور یک کاغذ اسپلش اسکرین (splash screen) در اندروید بسازیم؟
برنامه نویس ها در پیاده سازی نرم افزار تلفن همراه برای این فعالیت یک وقفه چندین application  ثانیه ای در کد تولید می نمایند تا سبب ایجاد کرد برگه اسپلش اسکرین شوند اما شیوه اصولی آن را جاری ساختن نمی دهند. برای اینکه بخواهید اصولی با این معنی آشنا گردید و خودتان مبادرت به تشکیل داد اسپلش اسکرین در اندروید استودیو فرمایید سفارش میکنیم زمان ذیل را تهیه و تنظیم فرمایید. درین زمان تشکیل داد اسپلش اسکرین در اندروید استودیو به شما توضیح داده میگردد.

آشنایی با سرویس‌ها در اندروید

خدمت یکی‌از کامپوننت‌های پر کاربرد در سیستم برهان اندروید طراحی اپلیکیشن در مشهد به حساب می آید. از کامپوننت خدمت برای اجرای عملیات و پردازش‌های زمان بر برهه زمانی و تکرار شونده در دور نما (Background) به کارگیری می شود. رایاپارس  پردازش‌هایی که ارتباطی با رابط کاربری (UI) نداشته و می بایست دور از دیده استفاده کننده صورت پذیرد. در‌این نوشته‌ی‌علمی application  درباره ی معنی خدمت در اندروید، گونه های و کاربرد آن توضیح خوا‌هیم بخشید.
پژوهش نوشته ی علمی «کامپوننت های اساسی اندروید و کاربرد آن‌‌ها» به شما پیشنهاد می گردد»
خدمت چیست؟
Service یک کامپوننت قابل انعطاف افزاری میباشد که در دور‌نما انجام گردیده و مستقیما با استفاده کننده تعامل ندارد. از آنجایی که خدمت فاقد رابط کاربری میباشد، به طور طبیعی به چرخه ی حیات یک activity نیز متصل نمی‌باشد.

خدمات اکثر اوقات برای جاری ساختن عملیات تکراری و زمانبر آیتم به کار گیری قرار میگیرند. به عنوان مثال ی این عملیات می شود به دانلود از وب، رسیدگی و کاوش برای داده های نو، پردازش داده ها، بروز آوری content provider ها و موردها شبیه اشاره نمود.

خدمات دارنده حق تقدم سطح بالاتری نسبت به activity های غیرفعال/غیر قابل مشاهده در UI می باشند و از این رو احتمال اینکه اندروید آنان‌را به طور اتوماتیک خاتمه دهد بسیار تحت میباشد.

اندروید به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا خدمات را طوری تهیه و تنظیم نمائید که در حالتی‌که به هر دلیلی ناچار به حذف این خدمات از یاد شد، به مجرد قرار به دست آوردن منابع کافی در چنگ سیستم، کارکشته باشد آن‌ها‌را مجددا فعال‌ساز‌ی نماید.

می شود به خدمات حق تقدم یکسان و موازی با ACTIVITY های حاضر در پیش موضوع (FORGROUND) تخصیص بخشید. درین نمایش موردنیاز میباشد یک notification قابل مشاهده و فعال در UI برای خدمت های مربوطه نظر فرمایید. این طریق بیشتر برای خدمت هایی بکار می رود که یک پوشه ویدیویی یا این که موسیقی را پخش می نماید.

مزایای شبیه ساز nox

قابلیت و امکان مولتی پلیر 

با این امکان شما قدرتمند می‌باشید که با استفاد طراحی اپلیکیشن در مشهد  از یک مشابه ساز یک‌سری نرم افزار گوناگون را به طور هم‌زمان اعمال کرده و از آن استعمال فرمائید.

مصرف با صرفه RAM و CPU 

یکی خصوصیت‌های بهتر این مشابه ساز به کارگیری با صرفه از Ram و CPU میباشد. همین   رایاپارس سبب میشود شما کاهش سرعت را در ارتباط با کارکردن با این مشابه ساز حس نکنید. همینطور این آیتم سبب میشود که از منابع دشوار افزاری سیستم شما به طور باصرفه مصرف شود.  و دراین‌صورت سیستم شما برای اجرای بقیه قابل انعطاف افزارها در گیر کندی نمی‌گردد.

قابلیت و امکان ضبط فیلم از مشابه ساز

با به کار گیری از این خصوصیت قابلیت ضبط فیلم آموزشی از روی مشابه application  ساز برای شما آماده می‌شود. به امداد این خصوصیت می توانید از روی مشابه ساز فیلم آموزشی ضبط فرمایید.

قابلیت و امکان نصب روی سیستم برهان مکینتاش 

شما می‌توانید ورژن مک این مشابه ساز را از وب سایت اساسی اخذ و این مشابه ساز را روی سیستم ادله مک نصب و انجام نمائید.

وبسایت منحصر به فرد ماهر

یکی‌از دیگر از خصوصیت‌های عالی این مشابه ساز داشتن تارنما منحصر به فرد میباشد. می‌توانید از وب سایت آن واپسین ورژن مشابه ساز را دانلود و نصب و از آن استعمال فرمائید.

FAQ 

یکی‌از امکان های این مشابه ساز دارا بودن قسمت سوال های متداول یا این که FAQ میباشد. شما درین قسمت میتوانید سوالاتی که به وسیله یوزرها متعددی پرسیده گردیده‌اند، مشاهده و جواب های مربوط به آن را پیدا فرمایید. و جواب پرسش خویش را دربین سوالهای جانور ملاحظه کنید.

پنل پیکربندی قادر 

یکی‌از دیگر از قابلیت و امکان های عالی این مشابه ساز وجود پنل پیکربندی حاذق میباشد.  با استعمال از آن شما قوی می باشید پیکربندی بیشتری را روی این مشابه ساز جاری ساختن نمائید.


سریع و سرازیر بودن

یک کدام از خصوصیت های بارز این مشابه ساز سریع و جاری بودن آن میباشد. شما می‌توانید فارغ از کندی و افت سرعت با آن عمل فرمائید و از آن به کار گیری فرمایید.

اَپ سنتر 

یکی‌از بخش های اساسی این مشابه ساز بخش اپلیکیشن سنتر آن میباشد. درین بخش مدام می‌توانید جدیدترین نرم افزار ها را ببینید و آن‌ها را نصب کرده و از آنان به کارگیری نمائید.

برای آشنایی دیگر ابزارهای اندروید به نوشته‌ی علمی ” ۱۵ ابزار بلندتر بسط اندروید ” رجوع نمایید.

معایب مشابه ساز nox

مهمترین عیب این مشابه ساز که گسترش دهندگان و یوزرها فارسی لهجه می بایست آن را بدانند این میباشد که‌این مشابه ساز از گویش فراسی دفاع نمی نماید. متاسفانه مشابه ساز Nox از گویش فارسی نگهبانی نمی نماید و این به نوعی یک عیب برای این مشابه ساز به‌حساب می‌آید. به جهت اینکه ما فارسی گویش هستیم و نمی توانیم درین مشابه ساز با گویش فارسی فعالیت کنیم.

مدد از اندروید نسخه ۵ 

یک کدام از دیگر از عیب هایی که می شود به این مشابه‌ساز گرفت مدد از اندروید نسخه ۵ میباشد. به جهت اینکه تا به امروز نسخه های نو تری از اندروید ارائه گردیده است اما متاسفانه این مشابه ساز همچنان از اندروید نسخه ۵ مدد می نماید. این یک نقطه ضعف برای این مشابه‌ساز به شمار میاید.