مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

صفر تا صد طراحی اپ

 


پایانی  طراحی اپلیکیشن در مشهد   فیلدی که بایستی وارد نمایید، دایرکتوری ای میباشد که در آن میخواهید همگی فولدر های مرتبط با نرم‌افزار خویش را ذخیره فرمائید. ذخیره در DropBox از این جهت که همواره مطمئن می‌باشید که مدام یک ورژن حمایت کننده از کد دارید، بهتر میباشد. مجدد روی Next کلیک نمایید و... .

بعداً می بایست تصمیم بگیرید که اپ شما برای کدام نوع دستگاه در حالا بسط میباشد و در‌این‌حالت‌ ما با آیتم تلفن و تبلت استارت خوا هیم کرد. آیتم های دیگر Tv، Wear و Glass میباشد. اما خوب میباشد در صورتی بخواهید در آینده برای یک سری پلتفرم توسعه و گسترش یابید و این یکی شگفتیهای اندروید میباشد، البته ما موقتاً با چیزی بی آلایش خیس استارت می‌کنیم.
تعیین دیگری که می بایست در‌این مرحله جاری ساختن دهید، دست‌کم SDK میباشد. این تحت ترین ورژن اندروید میباشد که بایستی از آن استعمال نمایید. البته چرا نباید پایانی ورژن آندروید را در اینجا وارد فرمائید؟ خب، زیرا تعداد پاره ای از اشخاص در هر لحظه، آخری ورژن جانور اندروید را بر روی دستگاه خویش به طور نصب گردیده دارا‌هستند. شما موردنیاز میباشد از تلفن همراه هایی که هنوز ورژن های کهن خیس را اعمال می نمایند پشتیبانی فرمایید تا بتوانند بیشترین استفاده کننده ممکن را پیدا فرمایید، مخصوصاً در آن سوی مرز.
خوب، پس با این توجیه چرا تنها با آندروید 1.1 فعالیت نمیکنیم؟ چون اما مستقل از اینکه دیگر نمی توانید این فعالیت را اجرا دهید و Froyo کهن ترین ورژن ای میباشد که اذن دارید با آن فعالیت نمائید (2.2)، میتوانید از نصب خصوصیت های نو فانتزی در نهایی آپدیت رسانی ها، خودداری فرمایید.
شایسته ترین عمل درین مرحله این میباشد که با آیتم های پیش فرض جلو بروید، پس این نصیب ها را همان گونه که می‌باشند، رها فرمایید. در ورقه بعد از آن، به شما این قابلیت داده می‌شود تا گزینش نمایید که اپ شما در آستانه، به چه شکل به لحاظ رسد. این گزینه، نگاه و طریقه \"ماژول کار\" اساسی شماست که اصولاً کاغذ مهم نرم افزار شما است. به برخی از این قالب ها نیز تصور کنید، مانند اینکه آیا می‌خواهید تیتر نرم افزار خویش را در بالای برگه قرار دهید یا این که از UI خویش میخواهید تا مجموع ورقه اکران را مالامال نماید؟ آیا میخواهید از بعضی از موادسازنده فراهم و پباده سازی گردیده به کار گیری نمائید؟ آیا اپ شما عمدتاً از Google Maps استعمال می نماید (چندان به اینجا نروید، موردها با سرویس ها Google Play بغرنج خیس می‌شوند) و ... .

 

 

در لحاظ داشته باشید که یک اپلیکیشن میتواند فعالیتهای زیادی داشته باشد که مانند صفحه های غیروابسته در یک وبسایت کار می نمایند. مثلا شما ممکن میباشد یک قسمت \"پیکربندی\" و یک کار \"مهم\" داشته باشید. براین اساس هر عمل یک اپ غیروابسته وجود ندارد، البته یک ورقه جداگانه از اپ شماست.
هرچند برای اولی اپلیکیشن، احتمالاً شایسته ترین فعالیت، ساخت چیزی بسیار بی آلایش میباشد که تنها یک کار مهم را نشانه دهد. ‘Basic Activity’ را گزینش نمائید تا چیزها را به بی آلایش ترین صورت ممکن و همگی منظوره نگه دارید، این اینک نرم افزار شماست. مجدد روی Next کلیک فرمائید تا یک سری آیتم پایان را نیز طی فرمائید.
فعلا شما می‌توانید برای کار و طرحتان، اسم گزینش فرمائید. چنانچه ‘Basic Activity’ را تعیین نموده اید، مورد تیتر و اسم «menu_resource» را خواهید داشت. اسم کار این میباشد که چه‌طور شما در کد خویش به کار های خویش مراجعه میکنید، به این ترتیب تعیین آن بایستی منطقی و خلاقانه باشد (که یک سفارش خوب برای اپلیکیشن نویسی در کل میباشد و خیر صرفا اندروید) مانند \'MainActivity\' .
همین طور، اسم طرح بندی (Layout)، یک فولدر را تبیین می نماید که مشمول نوع طرح عمل میباشد. این یک قطعه غیر وابسته از کد میباشد که با کد اساسی عمل، تمجید میشود تا تعریف و تمجید نماید که عناصری مانند تصاویر و منوها کجا باشند و از چه فونت هایی استعمال شود. این در واقع لهجه جاوا وجود ندارد بلکه تنهاً جهت اگاهی بدانید که XML یا این که Extensible Markup Language میباشد.
برای هر هر که دارنده بگراند در بسط اینترنت میباشد، می بایست اظهار کرد کهXML مانند HTML یا این که CSS در صفحه های اینترنت کار می نماید. درضمن، کد جاوا برای این عمل چیزی میباشد مانند اینکه در اینترنت هنگامی روی عنصرها روی برگه کلیک گردد، چه اتفاقی بیفتد و ... . خوب میباشد که اسم پیش فرض را در اینجا از \'activity_main\' تغییر و تحول ندهید. در غایت، یک اسم برای منو و تیتر را تعیین فرمایید. برای تیتر چیزی خوب گزینش نمایید، چون یوزرها شما در برخی مواقع میتوانند این را ببینند. روی Next کلیک نمائید ... و هم اکنون شما می‌توانید اپ خویش را ملاحظه کنید !
اپ خالی، بی بهره و ... و همگی چیز صرفا در توا‌ن استارت ! حالا میبینید که چرا عموم دست می‌کشند؟ البته ما حقیقتاً خواهیم توانست آن احساس را با مرحله های بسیار اصلی ذیل تغییر تحول دهیم :
♦دانلود و نصب اندروید استودیو، مطمئن گردید که دربرگیرنده SDK نیز می باشد
♦جاوا SDK را نصب نمایید
♦یک پروژه تازه و جزئیات مهم آن را گزینش نمائید
براین اساس حقیقتاً بد وجود ندارد ... و به خاطر داشته باشید: وقتی که کلیه اینها را یک توشه جاری ساختن داده اید، میتوانید آن را برای مدام فراموش فرمایید و تمرکز خویش را بر چیزهای درگیر کننده تری مانند ساخت و ساز اپ ها بگذارید. پس، مرحله بعد از آن مرحله مهمی میباشد.