مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

دسترسی کنترل شده و حوزه کاربر در طراحی اپلیکیشن

یک کدام از اشتباهات امنیتی دشوارتر برای آزمایش در یک نرم‌افزار، در دست گرفتن طراحی اپلیکیشن در مشهد دسترسی خطا میباشد. ابزارهای آزمایش اتوماتیک برای کشف کردن قسمت‌هایی از نرم افزار که مخاطب نباید به آن دسترسی داشته باشد دارنده قابلیت و امکان محدودی میباشند. براین اساس این عمل اکثر زمان ها با آزمایش دستی یا این که پژوهش سورس کد برای یافتن آن شکل میگیرد.


این زخم‌پذیری را در اوایل چرخه پیشرفت اپ، هنگامی که تصمیمات معماری گرفته می‌گردد، در لحاظ بگیرید. از این پیشین شما نمی‌توانید به آسانی کلیدهای صاحب کار را در یک سطح بالا فارغ دسترس قرار دهید و امیدوار باشید که هیچ کس نردبان نداشته باشد.




زخم‌پذیری Broken access control در OWASP Top 10 وجود دارااست، که در باب انواع متفاوت آن به جزئیات بیشتری پرداخته میباشد. به عنوان مثال اپلیکیشن‌ای را با دو سطح دسترسی در لحاظ بگیرید: administrators و users. گسترش‌دهندگان می خواهند یک خصوصیت نو (قابلیت تعدیل یا این که بازداشتن یوزرها) تهیه و تنظیم نمایند، با این مقصود که صرفا administrators اذن به کارگیری از آن را داشته باشد.


در حالتی که از زخم‌پذیری‌های احتمالی در دست گرفتن دسترسی مطلع می باشید، ممکن میباشد تصمیم بگیرید خصوصیت تعدیل را در یک حوزه غیروابسته از فضای قابل دسترس برای یوزرها بسازید. این ممکن میباشد در دامین گوناگون باشد یا این که تحت عنوان بخشی از مدلی که یوزرها آن را به اشتراک نمی‌گذارند باشد. این دستور خطر تنظیمات خطا در اختیار گرفتن دسترسی را کاهش می دهد یا این که زخم‌پذیری صعود امتیاز ممکن میباشد به استفاده کننده اذن دهد تا به طور نامناسب بعدا به خصوصیت‌های تعدیل دسترسی یابد.


اما در اختیار گرفتن دسترسی قدرتمند در نرم افزار نیاز به جانبداری بیشتر داراست تا بتواند موءثر باشد. عواملی مانند توکن‌های حساس، یا این که کلیدهای منتقل گردیده تحت عنوان پارامترهای URL را در حیث بگیرید. با این وجود،‌ با پیش بینی جواز (authorization) در مرحله معماری،‌ نرم افزار را ایمن ساخته تا بهبودهای بعدی را آسوده‌خیس بسازید.


اصول امنیتی برای حداکثر سود‌مندی


پیشرفت‌دهندگان با گزینش یک کادر‌ورک عالی میتوانند از رسیدگی فنی مازاد خودداری نمایند. به همین ترتیب، پیشرفت‌دهندگان میتوانند با دور اندیشی از زخم‌پذیری‌های رایج و تصمیمات معماری از رسیدگی‌های امنیتی پرهیز نمایند. یک منبع بسیار ظریف‌خیس راجع‌به طریق ساخت امنیت در نرم افزار از آغاز، OWASP Application Security Verification Standard میباشد که یک راهنمای بهتر میباشد.

یک زبان برنامه نویسی را بیاموزید نه همه آنها را

در حوزه‌ ای که شما تمرکز نموده اید شما نیاز دارید که بر روی طراحی اپلیکیشن در مشهد همگی تکنولوژی هایی که برای تبدیل شدن به یک پیشرفت دهنده full stack به آن نیاز دارید تمرکز نمائید. اکثر بسط دهندگان کوشش می نمایند که کلیه چیز را حافظه بگیرند. ایفا این عمل خیر فقط سودی را برای شما ندارد بلکه با دقت به وجود فناوری های متفاوت و زیاد حدودا نا ممکن میباشد.

آنچه که شما در اینجا می بایست اعمال دهید این میباشد که روی یادگیری تعدادی فناوری اصلی تمرکز فرمایید. از جمله در شرایطی که تمامی گویش های اپلیکیشن نویسی همگانی را نمی شناسید مایحتاج وجود ندارد که نگران باشید. می‌توانید پایتون، روبی و پی اچ پی را خاطر بگیرید.
خودتان را مهیا تبدیل شدن به یک بسط دهنده فول استک نمائید
وقتی که شما اصول خویش را انتخاب می‌کنید همگی چیز آسوده می‌گردد. این مورد چیزی میباشد که ما از روزی که به کالج رفته ایم حافظه گرفته ایم. پیشرفت دهنده های فول استک می بایست هم با فرانت اند و هم با بک اند در گسترش قابل انعطاف افزارها شل عمل نمایند. محور مهم پیشرفت سایت را می اقتدار در جاوا اسکریپت، اچ تی ام ال و سی اس اس خلاصه کرد. براین اساس در سطح تازه کار علم خویش را دراین مورد ها ارتقا دهید.

برای اینکه سطح مهارت های خویش را تست نمائید تلاش نمائید یک برگه معمولی را پیاده سازی فرمائید. گویش نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت به خودی خویش یک گویش اپ نویسی بدون نقص به حساب می آید و شاید برای شما دیدنی باشد که بدانید نسبتاً 99 درصد از نرم افزار های زیر اینترنت به طور بدون واسطه و یا این که غیر بدون واسطه از جاوا اسکریپت استعمال کرده اند.

پیش از آنکه بخواهید به یک پیشرفت دهنده فول استک تبدیل گردید علم شما درباره سرورها، کانال ها، اطراف های هاستینگ، الگوریتم ها، ساختار اطلاعات، لهجه های اپ نویسی و دیتابیس می بایست به طور بدون نقص باشد. نکته بسیار اساسی دیگر این میباشد که شما بایستی بتوانید بین قطعه های گوناگون یک جورچین( قضیه) رابطه برقرار نمایید.

Bjarne Stroustrup (سازنده C++)

در آزمایشگاه Bell، وی C++ را پیاده سازی و پیاده‌سازی نموده است. طراحی اپلیکیشن در مشهد مبنی بر C و با الهام از Simula، گروه‌ای از سازوکار‌های انتزاع همگانی و انعطاف‌پذیر را ارائه می دهد که می توانند به صورت بی واسطه و کارآمد بر روی دشوار‌افزار کامپیوتر مپ شوند. فضای تحقیقاتی انعطاف‌پذیر، او‌را ترغیب کرد تا مفاهیم Simula، که در زمان دکتری خویش از آن به کار گیری می کرد، را تحقیق کند.


Tim Beners-Lee (اختراع کننده HTML و WWW)


Tim Berners-Lee دانشمند کامپیوتر انگلیسی میباشد. وی سه فناوری مهم را نوشته که محور و محور اینترنت امروز باقی‌مانده میباشد؛ یعنی HTML، URL، HTTP. Tim همینطور اولی ویرایشگر/مرورگر شیت اینترنت (WorldWideWeb.app) و اولی اینترنت سرور (httpd) را نیز نوشته میباشد. در آخرها سال 1990، اولی کاغذ اینترنت در وب آزاد ابتکار عمل شد و در سال 1991، از اشخاص فارغ CERN دعوت شد تا به‌این انجمن اینترنت تازه بپیوندند.


Ken Thompson (آفریننده UNIX)


وی بخاطر عمل بر روی Unix فرد پر رنگ‌ای میباشد. همینطور لهجه اپلیکیشن‌نویسی B را ابداع نموده است.


Linus Torvalds (آفریننده Linux Kernel)


وی بیناینگذار لینوکس میباشد، سیستم ادله شبیه Unix که آغاز به انقلابی در صنعت کامپیوتر و احتمالا خیلی چیزهای دیگر کرد.


Dennis Ritchie (آفریننده لهجه نرم‌افزار‌نویسی C)


دنیس لهجه اپ‌نویسی C را ساخت و ساز نموده است. گویش اپ‌نویسی C و هر آنچه که از آن ساخته شده است، همچنان برای تایپ کردن اپ آیتم به کار گیری قرار میگیرند که سبب میشود کانال‌ها و دستگاه‌های دیجیتال عمل نمایند درحالی که سیستم استدلال‌های یونیکس و شبیه یونیکس بر روی طیف وسیع‌ای از سیستم‌های محاسبانی ایفا میگردند.

آشنایی با فریم ورک React Virtualized

این گزینه از کادر ورک های React JavaScript قادر است به شما طراحی اپلیکیشن در مشهد در رندر کردن لیست های تعالی و داده های جدولی یاری دهد. با به کار گیری از این قاب ورک شما می‌توانید تعداد درخواست ها و همچنین ارکان DOM(Document Object Model ) را محصور نمایید و با این عمل بر روی کوشش اپ های خویش اثر بگذارید.

نصب:

npm install react-virtualized
طراحی:

import \'react-virtualized/styles.css\'

import { Column, Table } from \'react-virtualized\'

import AutoSizer from \'react-virtualized/dist/commonjs/AutoSizer\'

import List from \'react-virtualized/dist/commonjs/List\'

{

alias: {

\'react-virtualized/List\': \'react-virtualized/dist/es/List\',

},

...rest

}
مزایا:

-          تعداد بسیار متعددی از اطلاعات را به شکلی موءثر اکران می‌دهد.

-          یک گروه کبیر از اطلاعات را به شما ارائه می‌دهد.

-          طراحی رندر کردن مجازی با استعمال از تیم ای از کامپوننت ها.




React DnD از مشهورترین قاب ورک های React JavaScript
این قاب ورک مسئول ساخت و ساز رابط های کاربری برای درگ اند دراپ است. هزاران کتابخانه درگ اند دراپ وجود دارااست البته یکی‌از مهمترین عواملی که سبب میگردد تا این قاب ورک یکی شایسته ترین کادر ورک های React JavaScript باشد این میباشد که‌این قاب ورک بر محور API درگ اند دراپ HTML5 میباشد که‌این مسئله منجر میشود تا فرآیند ایجاد کرد رابط های کاربری ریلکس خیس گردد.

ساخت پروژه های جاوا اسکریپت

این آیتم شاید یکی‌از مهم‌ترین نکاتی باشد که اینجانب در‌این مقاله برای شما طراحی اپلیکیشن در مشهد ذکر میکنم. ابدا نگران این نباشید که مبتدی و تازه کار می‌باشید، نیازی وجود ندارد که شما از پروژه های توسعه یافته آغاز به فعالیت نمائید بلکه شما میتوانید یک قطعه کد ریلکس را بنویسید که برای مثال رنگ یک دکمه را تغییر و تحول دهد. مهم‌ترین نکته ای که شما بایستی بدانید این میباشد که یک قطعه کد را بنویسید و متوجه گردید که چه‌گونه عمل می نماید. ضمن تجربیات ای که شما میتوانید با تایپ کردن این کد بدست بیاورید شما میتوانید آحاد این پروژه ها را توده کرده و یک منبعی بدون نقص از مثال شغل های خویش را بدست بیاورید. در انتهای این نوشته‌ی‌علمی اینجانب لیستی از پروژه های متفاوت را که میتوانید برای تمرین جاوا اسکریپت مبادرت به تایپ کردن این پروژه ها به لهجه اپ نویسی جاوا اسکریپت فرمایید را برای شما آورده ام.


بهبود پروژه های جاوا اسکریپت
تحت عنوان اولی نکته اینجانب این را برای شما ذکر کردم که آغاز به تشکیل داد پروژه فرمایید. مبادرت آجل که می‌توانید برای تمرین کردن جاوا اسکریپت ایفا دهید این میباشد که کدهایی که نوشته اید را بهبود دهید. در حالتی که شما چیزهای توسعه یافته تری در گویش نرم افزار نویسی جاوا اسکریپت آموختید و ایده ای بدست آوردید که بدانید چه‌گونه می‌توانید کدهای خویش را بهبود دهید قطعا آن را اجرا دهید و کارایی فرمایید شیوه های مختلفی را برای حل اشتباهات خویش بدست بیاورید و تلاش اپلیکیشن خویش را با این طریق ها اندازه گیری فرمایید. شما به راحتی می‌توانید ببینید که با این نوع تمرین کردن لهجه جاوا اسکریپت می‌توانید مهارت های خویش را به ترازو متعددی بهبود دهید.

اعتنا داشته باشید که‌این فوق العاده میباشد که بتوانید پروژه های خویش را افزایش دهید. برای مثال در صورتی‌که شما در صدر HTML و CSS را آموخته اید و فعلا layout خویش را ساخته اید شما میتوانید سعی آن را در JS بنویسید. نکته مهمی که می بایست به آن توجه نمائید این میباشد که غرض مهم از تایپ کردن این پروژه ها این میباشد که تجارب های جدیدی را در گویش جاوا اسکریپت بدست بیاورید.