مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

تفاوت وب اپلیکیشن با طراحی سایت


زمانی صحبت از ایجاد و استقرار اپلیکیشن می‌شود، دو رویکرد متفاوت وجود دارااست: اپلیکیشن های گوشی و برنامه های وب. قبل از سرمایه گذاری برای ایجاد برنامه خود، باید تصمیم بگیرید که کدام نوع نرم‌افزار با میزان دارایی، الزامات و اهداف شما همخوانی دارااست. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا می بایست به سمت توسعه تلفن همراه بروید یا توسعه و گسترش وب.

به این ترتیب، سوال این هست که آیا می بایست برای بسط یک اپلیکیشن موبایل  طراحی اپلیکیشن در مشهد سرمایه‌گذاری کرد یا بایستی منابع خود را روی تشکیل داد یک وب اپلیکیشن متمرکز فرمائید؟ این سوال همیشگی درباره تفاوت web application و نرم‌افزار گوشی می‌باشد. به دنبال با ما باشید تا با این تفاوت ها آشنا شوید. اما پیش از آن به خیال داشته باشید که در حالتی‌که فروشگاه آنلاین در قالب برنامه یا وب اپلیکشن اینستاگرام دارید، برای پرداخت امن و شل و ول مشتریانتان، میتوانید به درگاه پرداخت زرین پال اتکا کنید.

تفاوت وب نرم‌افزار با برنامه
برخی اوقات تفاوت بین یک وب نرم‌افزار و یک برنامه موبایل می‌تواند کمی سردرگمی تشکیل داد کند. برای روشن‌تر شدن مورد، یک وب نرم‌افزار اساساً وبسایتی می‌باشد که به روش‌ای روان طراحی شده است، به گونه‌ای که به راحتی در مرورگر وب به چشم میخورد. فرایند ساخت وب اپ ها دارای تفاوت ها و همانندی هایی با مراحل تشکیل داد یک اپ گوشی می باشد. با این در حال حاضر مغایر اپلیکیشن های موبایل، برنامه های وب نیازی به دانلود ندارند، بدین ترتیب کاربران می توانند از طریق مرورگر خود به آن ها دسترسی داشته باشند.

به صورت کلی، اپ‌های تلفن همراه برای قابلیت‌های دستگاه خاصی تشکیل‌شده‌اند و بر روی دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جاری ساختن می‌شوند. وب اپ های از طریق مرورگرهای وب قابل دسترسی میباشند و با هر دستگاهی که کاربر داشته باشد سازگار می گردند. بر خلاف نرم‌افزار های موبایل، نرم‌افزار های وب برای هیچ سیستم یا دستگاه خاصی مستقر نیستند و بنابراین نیازی به دانلود یا نصب ندارند.از بهترین مزایای وب نرم‌افزار ها این هست که آنان نسبتاً در هر دستگاهی قابل به کار گیری میباشند، به نحوی که گه گاه می‌توانند به عنوان یک نرم‌افزار تلفن همراه هم شغل کنند.

و شاید یکی‌از مطرح ترین معایب web application این باشد که به طبع نیاز به اتصال به اینترنت دارااست، در حالی که اپلیکیشن های تلفن همراه اکثر وقت ها می توانند در حالت آفلاین هم کار کنند.از دیگر مفاد تفاوت وب برنامه‌ و اپ تلفن همراه، این می‌باشد که نرم‌افزار ها سریع‌تر و کارآمدتر از وب نرم‌افزار‌ها هستند، ولی در عین حالا برای نگهداری سعی بهینه اپ ها، کاربران بایستی مرتباً به‌روزرسانی‌ها را دانلود کنند، در حالی که وب اپلیکیشن‌ها خودشان به‌روزرسانی می گردند.

بیشتر بخوانید: گجت (Gadget) چیست ؟

مزایای وب اپلیکیشن
اکنون که تفاوت‌های فی مابین نرم‌افزار‌های تلفن همراه و اپ‌های وب را ادراک کرده‌ایم، اجازه دهید به طور تیتروار نگاهی به مزایا و معایب وب اپ بیاندازیم.