مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

Mutability یا تغییر پذیری در زبان برنامه نویسی Rust

به عنوان مثال دیدنی ترین نکاتی که درباره نرم‌افزار نویسی به لهجه Rust وجود دارااست (برای اشخاصی که در مسئله اپلیکیشن نویسی به گویش جاوا تجارب دارا‌هستند) قابلیت و امکان تغییر و تحول ناپذیری پیش فرض متغیرهاست. طراحی اپلیکیشن در مشهد به صورت خلاصه می اقتدار اظهار‌کرد هنگامی که شما یک متغیر را در گویش اپلیکیشن نویسی Rust تعریف و تمجید میکنید رایاپارس به طور پیش فرض غیرقابل تغییر تحول خواهد بود و در صورتی برای عوض کردن مقدار آن عملکرد نمائید یک اشتباه اخذ خواهید کرد.


در نرم‌افزار نویسی به لهجه Rust برای تولید متغیرهایی که قابل تغییر و تحول باشند  application می بایست از کلمه و واژه کلیدی mut استنفاده فرمایید اما بایستی به خیال داشته باشید که mut صرفا قادر است در یک مجال و بوسیله یک مرجع گزینه به کار گیری قرار گیرد. نکته دیگری که می بایست به خاطر داشته باشید این میباشد که‌این گویش نرم افزار نویسی به ترازو متعددی به مراقبت امنیت کدها التفات میدهد. به همین انگیزه میباشد که‌این قابلیت و امکان از خطاهای مرتبط با اصلاح هم‌زمان که در گویش نرم افزار نویسی جاوا مشاهده می‌شد نیز دوری می نماید.


قطعه کد ذیل آرم می‌دهد که چه‌گونه شی dog را قابل تغییر تحول کرد و در‌پی یک طومار تازه را به آن تخصیص بخشید:


let mut dog = Animal{

name: String::from(\"Shiba\")

};

dog.name = String::from(\"Suki\");

println!(\"{}\", dog.name);

نکته قابل توجه در‌این قطعه کد این میباشد که کلمه و واژه کلیدی mut در طول تعریف‌و‌تمجید متغیر اضافه گردیده‌است.


Type inference در نرم‌افزار نویسی به گویش Rust

در اپلیکیشن نویسی به گویش Rust مدام نیاز وجود ندارد که به کامپایلر  بگویید دقیقا چه نوع متغیری را تمجید می‌کنید. این قضیه برای بسط دهندگانی که در حوزه اپ نویسی به گویش جاوا تجربیات دارا‌هستند ممکن میباشد پاره ای خیره کننده به حیث رسد به این دلیل‌که در‌این لهجه به هیچ عنوان اینگونه امکانی نیست. از جمله در قطعه کد پایین کامپایلر می‌تواند به صحت نوع عدد درست را استنباط نماید:


let number1 = 10;

let number2 = 10;

println!(\"{}\", number1 * number2);

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد