مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

کامپوننت های اصلی اندروید و کاربرد آن ها

در‌حالتی که از سیستم دلیل اندروید به کارگیری می‌کنید و یا این که می‌خواهید  طراحی اپلیکیشن در مشهد درین حوزه نرم افزار نویسی نمایید با دقت به پیشرفت نرم‌افزار های اندرویدی بایستی با اجزا آن آشنا گردید ، رایاپارس  کامپوننت های مهم اندروید از ارکان مهم تشکیل داد یک نرم‌افزار اندرویدی میباشند این کامپوننت ها مشتمل بر Activity،Views،Services،Content Providers می گردند.
آنچه در‌این نوشته خوا هیم داشت
Activity
services
Broadcast Reciver
content providers
وظیفه پوشه manifest
عده بندی
مولف
عطیه جلیلی
Activity
یک activity یا این که عمل نشانه دهنده یک برگه منفرد با یک رابط استفاده کننده application  میباشد مثلا ، یک اپ آدرس اینترنتی ممکن میباشد فعالیتی داشته باشد که لیستی از نشانی اینترنتی های تازه را نماد دهد ، کار دیگری برای تایپ کردن آدرس اینترنتی و عمل دیگری برای تلاوت نشانی اینترنتی ها داشته باشد اگرچه این کار ها با هم همیاری می نمایند تا تجربیات کاربری منسجمی را در نرم افزار پست الکترونیک ساخت‌و‌ساز نمایند ، با این اکنون از همدیگر جدا میباشند به همین ترتیب در حالتی که اپ آدرس اینترنتی اذن دهد ، نرم افزار دیگری هم میتواند هر مورد از این شغل ها را آغاز نماید.

برای مثال ، یک نرم‌افزار دوربین می‌تواند فعالیتی را در نرم‌افزار پست الکترونیک استارت نماید که پست الکترونیک جدیدی را ساخت می نماید تا مخاطب بتواند یک عکس را به اشتراک بگذارد . در صورتی‌که طرحی بیش تر از یک شغل داشته باشد ، یکی‌از آنان بایستی تحت عنوان فعالیتی که هنگام فعال سازی اپ ارائه میشود نشانه گذاری خواهد شد

یک کار بصورت تحت کلاس کلاس Activity بصورت ذیل طراحی می‌گردد:
{}public class MainActivity extends Activity 
اینک ببینیم که یک Activity را چه گونه می قدرت ساخت. در واقعیت برای ایجادActivity ها دو رویه وجود داراست : رویه نخستین که به طور دینامیک و پویا میباشد از اپ نویسی جاوا اندروید  به کار گیری می‌شود و خط مش دوم از XML به کارگیری میشود. روشی که بیشتر استعمال میشود، پیاده سازی Activity ها با استعمال از XML میباشد چون این شغل سهل وآسان خیس میباشد همینطور با تبعیت از استعمال از این طرز کد های مرتبط با GUI یا این که دور و بر گرافیکی را از کد های مرتبط با شیوه کوشش عنصرها درون این دور و اطراف گرافیکی که در لهجه جاوا نوشته می گردند را می قدرت از یکدیگر غیر وابسته ایجاد کرد و بااین طرز Debug کردن نرم افزار هم سهل و آسان خیس میگردد.
services
یک service یا این که خدمت به دلایل متعدد، جایی برای هدف ها همگانی برای اجرای اپ در بگراند میباشد. خدمت کامپوننتی میباشد که برای ایفا عملیات زمان بر بازه زمانی یا این که اجرا فعالیت برای فرآیندهای از راه و روش بدور در بگراند انجام میشود. یک خدمت رابط کاربری ارائه نمی دهد. از جمله ، ممکن میباشد یک خدمت در دور‌نما موسیقی را پخش نماید ، در حالی که استفاده کننده در نرم‌افزار دیگری میباشد ، یا این که ممکن میباشد اطلاعات را از روش کانال اخذ نماید فارغ از اینکه تعامل مخاطب با یک شغل مسدود گردد ، در‌این‌صورت‌ یک عمل دیگر ، می‌تواند خدمت را استارت کرده و اذن دهد تا برای تعامل با آن جاری ساختن خواهد شد یا این که به آن متصل خواهد شد. در واقع دو خدمت تماماً متمایزکه جدید آغاز گردیده اند در امر روش مدیر یک اپ به سیستم میگویند که تا وقتیکه کارشان به نقطه پایان نرسد ، آن ها را فعال نگه دارااست. که می‌تواند همگام سازی بعضی از اطلاعات در دور‌نما یا این که پخش موسیقی حتی بعداز رخنه‌ مخاطب از نرم‌افزار همچنان باشد. همگام سازی اطلاعات در دور‌نما یا این که پخش موسیقی نیز هم پا میباشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد