مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

شروع طراحی اپ موبایل


یک طرح که برای پباده سازی نرم‌افزار گوشی خویش میتوانید از آن الهام بگیرید پیدا فرمائید. وبسایت های طراحی اپلیکیشن در مشهد در این مورد وجود داراست که گونه های پباده سازی را در آنان می‌توانید پیدا فرمایید. به عنوان مثال می توانید با کاوش در تارنما Dribbble یک پباده سازی مطلوب پیدا فرمائید که برای پباده سازی نرم افزار از آن الهام بگیرید.


داده ها مرتبط با حالت فنی نرم افزار تلفن همراه خویش را گردآوری فرمائید و رسیدگی

فرمائید که آیا ایده شما از حیث فنی جوابگو میباشد یا این که نه معمولا برای عملی کردن یک

ایده بیشتر از یک رویکرد وجود داراست. بدین ترتیب می‌توانید منش های متفاوت را تحقیق

کرده و در پایان شایسته ترین راه و روش را تعیین فرمائید. همینطور یکی‌از دیگر از مواقعی که می بایست

در خصوص آن تفحص فرمایید موردها رسمی مانند، ضابطه اسکن رایت ، حریم فردی و…

میباشد که با دقت به نوع تجارت شما شاید ناچار به تهییه مجوزهای

دیگری برای پباده سازی نرم افزار تلفن همراه گردید.


راجع به منش های درآمدزایی از نرم افزار خویش داده ها گردآوری نمائید. در حال حاضر

که با پژوهش ها قابلیت و امکان اجرای نرم افزار خویش را پذیرش نموده اید، وقت آن رسیده میباشد

که درباره ی استراتژی های بازاریابی خویش تصور کنید. شما بایستی مشخص و معلوم نمائید

که چهت نیل به مشتریان و جامعه غرض خویش  از چه راهی شغل خواهید کرد.

شما میبایست نرم افزار دستیابی در آمد خویش را تنظیم فرمائید. در نرم افزار گوشی خط مش های

متفاوتی برای حصول در آمد جانور میباشد. ولی گزینش روشی که شما از آن به کار گیری

خواهید کرد بر روی روند توسعه و گسترش اثر گذار میباشد. به همین ادله نیاز میباشد که

قبل از آغاز فعالیت پباده سازی نرم افزار، نحوه خویش را معلوم فرمائید.



طرح نرم افزار

پباده سازی نرم افزار گوشی را از کجا آغاز کنیم؟

۴. ساخت و ساز wireframe


در‌این مرحله نیاز میباشد که از طرح شما یک تصویر روشن خیس وجود داشته باشد.

به این ترتیب می‌توانید براساس طرح ابتدایی که تنظیم کرده بودید، با به کارگیری از ابزارهای

آنلاینی نظیر، Balsamiq، Moqups و… یک wireframe از نرم افزار گوشی

تنظیم فرمائید. این ابزار ها قابلیت اضافه نمودن کلید را به شما می دهند، به همین برهان در

پایان میتوانید یک پباده سازی داشته باشید که روند تا وصال به مقصود را در آن مشخص و معلوم

باشد. در حالی که wireframe را پباده سازی میکنید می‌توانید در کنار آن یک

storyboard نیز پباده سازی فرمایید. مراد از storyboard این میباشد که صفحه های

گوناگون نرم افزار و طرز جنبش مخاطب در بین این صفحه های با استعمال از عکس

و مکان نما معلوم خواهد شد.


توصیه هایی برای طراحان UI/UX


در‌صورتی‌که شما هم قصد تبدیل شدن به یک طراح UI/UX را دارید سفارش های این نصیب طراحی اپلیکیشن در مشهد را قطعا دورازشوخی بگیرید:   همت نمائید اشتراک DailyUI.co را اخذ نمائید. آنان هر روز معضل های کوچکی را در موضوع پباده سازی UI/UX ارسال می نمایند که به بهبود مهارت های شما امداد خواهد کرد.


-          مراقب نهادهای دولتی و سری که درپی نیروهای کارشناس آنلاین می‌باشند باشید.


-          مدام همت نمائید در هم اکنون عمل کردن روی یک پروژه باشید. یک پروژه جانبی شما‌را بدون چاره می نماید که تصور کنید، ابداع داشته باشید و تولیدها نو را خلق و خوی نمایید.


-          پروژه های خویش را در Dribbble یا این که Behance به اشتراک بگذارید. Reddit نیز دارنده یک انجمن فعال میباشد که شما میتوانید برای اخذ برخورد پروژه های خویش آن‌ها‌را بدین انجمن ارسال فرمایید.



برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX روی ابزارهای پباده سازی خویش سپرده گذاری فرمایید

سپرده گذاری روی ابزارهایی که طرح های شما متعلق به آن‌ها میباشند برای تبدیل شدن به یک طراح UI/UX ضروری میباشد. شما می‌توانید با به کار گیری علم خویش با به کارگیری از آن ابزارها یک UX بسیار تاثیرگذار را برای یوزرها خویش پباده سازی فرمائید. امروزه ابزارهای بسیار خیر و خوبی در بازار مو جود میباشند که بعضا از همه گیرترین آن ها دربرگیرنده Sketch، Adobe XD و Figma میباشد.


در پی خلاصه ای از خصوصیت هایی که هر مورد از این ابزارها به شما ارائه می‌دهند را ذکر خوا هیم کرد:


-          Sketch: Sketch یک نرم افزار پباده سازی دیجیتال میباشد که برای macOS پباده سازی شد‌ه‌است. طراحان UI/UX این ابزار را به انگیزه امکان هایی مانند پلاگین های متنوع و رابط کاربری و بصری بسیار دیدنی آن به بقیه ابزارها ترجیح می‌دهند.


-          Adobe XD: Adobe XD برای همگی یوزرها پباده سازی گردیده است. این ابزار یک ابزار تماما بدون پول است که شمارا کار کشته می سازد تا مثال های نخستین و طرح های خویش را گسترش دهید.


-          Figma: Figma یک ابزار پباده سازی مشترک میباشد که برای پروژه های دیجیتال گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد. این جدیدترین ابزار UI/UX در عالم میباشد که اینک تبدیل به یکی‌از شایسته ترین گزینش ها برای طراحان گردیده است.



نکته ای اصلی درباره ابزارهای پباده سازی UI/UX

هر روزه ابزارهای بیشتر و بهتری برای پباده سازی UI/UX در حالا بسط می باشند و هر کدام از ابزارهای جانور نیز در اکنون پیشرفت و به روزرسانی می‌باشند. هر ابزاری دارنده مزایا و معایب خاص خویش میباشد. مدام عالی میباشد که تلاش نمایید تعدادی گزینه از این ابزارها را بیاموزید و برای تولید طرح های بدون نقص و بسیار جالب خویش کارایی فرمایید از ادغام آن‌ها به کارگیری نمایید.


طراحی متریال یا متریال دیزاین چیست؟


پباده سازی متریال( Material Design) سبکی نو از پباده سازی میباشد که به وسیله کمپانی گوگل طراحی اپلیکیشن در مشهد ارائه گردیده‌است.گوگل، متریال صفحه ارایی را با مقصود ارائه پند در جهت پباده سازی قشنگ، رابط کاربری مطلوب و پباده سازی ریسپانسیو منتشر کرد تا پباده سازی ها بر روی صفحه ها اینترنت و نرم افزار های گوشی به روش استاندارد و کیفیت خوب صورت پذیرد و این مدل پباده سازی را در واقع از جوهر و شیت الهام گرفته میباشد.
 پباده سازی متریال به عمق و سایه ها و کارتون ها در پباده سازی المان ها بسیار مداقه می‌دهد. در‌این مدل از پباده سازی مقصود ساخت تصاویری میباشد که حقیقی و واقعی به حیث برسند. در پباده سازی فلت که المان ها فارغ از عمق و سایه و به طور کامل مسطح و صاف بودند و در‌حالتی که المانی نیاز به کلیک کردن داشته باشد مخاطب ایراد متوجه می‌شود این المان با بقیه المان ها تفاوت دارااست و قابلیت و امکان کلیک شدن داراست البته در پباده سازی متریال این سیرتکامل وجود ندارد و المان ها یک‌سری آجل می باشند.

 پباده سازی متریال در واقع چارچوبی میباشد که طراحان رابط کاربری بر پایه ی آن بایستی پیش مراحل و این سرمشق امداد می نماید تا تجربیات کاربری یک پارچه ای بر روی صفحه ها اینترنت و نرم افزار ها ساخت‌و‌ساز گردد.
 مزایای پباده سازی متریال:
رابط کاربری یک پارچه و معمولی
ارائه اصول و قواعد یکسان برای طراحان
مبنا  z برای ساخت و ساز عمق در المان ها
به کارگیری از کارتن 
یادگیری به طور خودآموز از روش داکیومنت های ارائه گردیده گوگل
فیض گیری
روی هم رفته پباده سازی فلت و پباده سازی متریال هرمورد مزایا و معایب خودشان را دارا هستند البته اینک معمولا در پباده سازی نرم افزار های تلفن همراه از مدل پباده سازی متریال بیشتر استعمال می‌گردد. در شرایطی که  در نرم افزار های دوستداشتنی توجه کرده باشید آیکن ها و لوگوهای آیتم به کار گیری در نرم افزار دارنده عمق و سایه می باشند و از انمیشن های بیشتری مصرف شده میباشد.

انتخاب درست ترین رنگ در ساخت اپلیکیشن موبایل


پابلو پیکاسو، نقاش دارای شهرت، وقتی گفته‌میباشد: “رنگ‌ها، مانند صورت‌ها، از تغییرات عاطفه ها طراحی اپلیکیشن در مشهد و احساسات پیروی می‌نمایند.”  کلیه ما، یک یا این که چنددفعه، اثر تعیین رنگ‌ ها را بر احساسات و حالتمان شم کرده‌ایم.  این زمینه را روانشناسی رنگ‌ها میگویند. با اینکه شواهد و پژوهش ها خیلی مقداری در باب اثر حقیقی وواقعی رنگ‌ها صورت گرفته‌میباشد، روانشناسی رنگ‌ها تبدیل به یک کدام از سوژه‌های داغ بازاریابی گردیده‌اند. درصورتی که شما هم به زمینه تعیین رنگ عشق و علاقه‌مند می‌باشید دعوت میکنم با اینجانب در وب لاگ پازلی یار باشید.


تابه‌هم اکنون بدین پندار کرده‌اید که چرا بعضا عنصرها بصری وب سایت‌ها، قرمز‌رنگ می‌باشند؟ به لحاظ شما چه چیزی اولیه از کلیه دقت شما‌را جلب می‌نماید؟ یک دکمه “خرید” سپید‌رنگ؟ یا این که قرمزرنگ؟ آیا می‌دانستید بعد از آن بصری، او‌لین فاکتور تاثیرگذار در تصمیم‌گیری خرید ۹۲٫۶% از عموم میباشد؟ پژوهش ها جذاب دیگری، یافته‌میباشد که خواننده‌گان مجلات ۲۶% بیشتر از تبلیغات سیاه و سپید، متوجه تبلیغات رنگی میشوند.

پژوهش ها و تجارب در گزینش رنگ صحیح،برای نرم افزار دیدی به ما داده‌میباشد که به دنبال با شما مطرح می کنیم:

مهم ترین ارکان نرم افزار شما چه می‌باشند؟
در پباده سازی نرم افزار اولیه بایستی مطمئن شویم که موادسازنده بصری به اندازه کافی گرانقدر میباشند و در کنار بقیه موادسازنده به خیر و خوبی مکان گرفته باشند. مطمئن گردید که تغییرات‌تان را در لحظه روی گوشی نظارت می کنید و در حالتی‌که درخصوص رنگ‌ها و کلیات پباده سازی نرم افزار‌ها مبتدی میباشید، اینترنت‌وبسایت‌های اثرگذار متعددی مانند Colourlovers.com وجود دارا‌هستند که می توانید پیش از گزینش رنگ، به آنان محرمانه بزنید.

چه‌گونه برای تعیین رنگ الهام بگیرم؟
در حالتی‌که به آنچه امروزه در دنیای آنلاین دوستداشتنی میباشد نگاهی بیاندازیم، متوجه می‌شویم که پباده سازی‌های فلت محبوبیت بیشتری استخراج کرده و رنگ‌هایی به اسم pastel colors هم وجود دارا‌هستند که با آنها هم­‌خوانی دارا‌هستند. ولی درصورتی که شما هم در اقیانوس پهناور رنگ‌ها گیج گردیده‌اید، میتوانید از ابزار‌های کمکی بخش اعظمی مانند وب سایت Dribbble.com و یا این که نرم افزار Color Expert آیفون و … برای تعیین رنگ‌ نو و دوستداشتنی، الهام بگیرید.

گام‌های توسعه‌ی راهکار‌های اختصاصی وب و اپلیکیشن


پباده سازی نام و نشان بصری سامانه | پباده سازی UI/UX با نگاه به تجارب مشتری CX
نام و نشان بصری مارک، بخشی از روند برندسازی و تولید یک تصویر واحد از بیزنس در افکار همگانی میباشد. طراحی اپلیکیشن در مشهد درین مسیر گروه ای از تصاویر، آیکون‌ها، رنگ، پوسته و حتی فرمت نوشتار تحت عنوان امضای واحد و یک دست تجارت تولید میشوند. این شرکت یکدست، در هر محلی که مخاطب با مارک رابطه داراست چشم می شود. مداقه پباده سازی رابط کاربری و ساخت تجربیات کاربری همخوانی با نام‌و‌نشان بصری به تجارت امداد می‌نماید تا با استراتژی موفقی سوار بر موج رابطه با مشتری و فروش گردد.

مبنی بر مدلسازی صورت گرفته برای سامانه، و پس از هماهنگی فی مابین مجموعه های Back-End، Front-End و پیشرفت بازار مشغول در پروژه، نیازمندی های پباده سازی UI/UX مشتمل بر پباده سازی آیکون ها، رنگ بندی ها، پوسته ها و مسیر تجارب مخاطب به دارای تخصص آن تحویل داده می گردد.

اصول پباده سازی رابط کاربری
مداقه تجارب مشتری یا این که CX در سامانه
تجارب کاربری در پباده سازی سامانه
نام‌و‌نشان بصری، رد پای دیجیتال
پیشرفت تحت ایجاد کرد نخستین سامانه آنلاین مبنی بر مدلسازی
هر ساختمانی نیاز به یک تحت بنای سفت داراست. در‌این فاز از فرآیند پیشرفت، هر کدام از دسته های ‌‌Back-end، Server Side و Front-end زیرساخت های مد لحاظ خویش را محور ریزی می‌نمایند.

عنایت مهیا سازی این زیرساخت ها که مشمول مهیا کردن Server، ساخت وب سایت خدمات و ست آپ کردن گیت هست، تسریع روند پیشرفت به هنگام شروع در مرحله بعد از آن میباشد.



تدوین ریلیز پلن بر طبق اپلیکیشن مجال بندی
در‌این مرحله مجموعه فنی مبتنی بر زمانبندی اعلام گردیده در تفاهم نامه، ریلیز پلن و فازهای پیشرفت سامانه را انتخاب می‌نمایند. ریلیز پلن، طراحی برنامه و برنامه ریزی توسعه و گسترش فرآورده میباشد که مانند نقشه راهی در مشت گروه پیشرفت میباشد. اما ریلیز پلن با بسط عمل به صورت مداوم در جلسات بازبینی اسپرینت گروه فنی به روز میگردد. در گروه های استوار که بر طبق متودولوژی اجایل مراحل ها را پیش می‌برند، سرعت توسعه و گسترش به به طور محسوسی از دیگر حالات فراتر میباشد. در هر مرحله از فاز اسپرینت برای بازبینی و ارائه ایده ها ارائه می‌گردد.

در هر فاز، مبنی بر ریلیز پلن پروسه تحت طی می گردند:


ریلیز پایانی و اخذ نظرها
تدوین فیدبک فاز بعد از آن
در انتهای هر فاز، ورژن آخری آن فاز زیر یک ریلیز ارائه می گردد تا ایده ها و بازبینی ها بر آن ایفا گردد. آن گاه مجموعه ریلیزپلن فاز آتی را طراحی برنامه می‌نماید.

اخذ ایده ها و کامل شدن پیشرفت
بر طبق فیدبک اسپرینت، گروه ها بازبینی های مورد نیاز را بر روی ورژن ارائه گردیده جاری ساختن داده و گسترش را به نقطه پایان میرسانند.

ارائه ورژن نخستین فاز
در هر فاز، دسته ها ورژن نخستین توسعه و گسترش داده گردیده در اسپرینت ها را تحویل می‌دهند تا آیتم تحقیق قرار گیرد.

پیشرفت تحت سامانه
بر پایه ی با ریلیزپلن، توسعه و گسترش سامانه در گروه های متفاوت پروژه اعمال می شود.
تحویل فاز به فاز پایین سامانه ها
در سبک گسترش بر پایه ی تکرار یا این که Iterative Developmet، مراحل پباده سازی نرم افزار تلفن همراه، ساخت سایت و یا این که هر پلتفرم حصول و کاری به فاز های خرد خیس می شکند. هر فاز مشتمل بر روند های طرح ریزی، برنامه ریزی، پباده سازی، بسط، آزمایش و ریلیز میگردد.

در انتهای هر فاز، یک ریلیز استوار و قابل ارائه به صاحبکار دلیور می گردد. این مراحل سبب ساز می شود که آزمایش آخری سامانه با سرعت بیشتر صورت پذیرد. صاحبکار توانگری لانچ جزئی پلتفرم خویش در بازار را داشته باشد و اضافه کردن ایده های تلویحی صاحبکار به پروژه ممکن گردد.