انتظار می رود وسعت بازار تلفن همراه های هوشمند به 1.654 میلیارد دلار در سال 2022 ارتقا یابد و تعداد یوزرها تلفن همراه های هوشمند در به عبارتی سال به 3 میلیارد عدد رسد. شفاف میباشد که داشتن طراحی اپلیکیشن در مشهد حضوری کارکشته در گوشی دیگر ازروی اراده وجود ندارد و موسسه ها بایستی گسترش اپ های تلفن همراه را تحت عنوان یک پیش نیاز مهم برای پرورش خویش در لحاظ بگیریند.
البته با تصمیم برای توسعه و گسترش یک نرم افزار گوشی، با آیتم های اصلی متعددی که می تواند نیاز های یوزرها موبایل را رفع نماید رو به رو میشویم . یکی مهم ترین آن ها گزینش بین نرم افزار های Hybrid در مقابل نرم افزار های native میباشد. هرمورد از این دو منش توسعه و گسترش اپ های تلفن همراه دارنده مزایا و معایب خاص خویش میباشد و ما دراین نوشته ی علمی کاملا درباره ی آنان توضیح خواهیم بخشید که کدام منش برای این خواسته مطلوب میباشد.
تفاوت فی مابین برنامه Hybrid و Native در چه میباشد؟
نرمافزار های Native در یک گویش نرمافزار نویسی که پلت فرم منحصربهفرد خویش را دارااست، گسترش داده میشوند و صرفا با پلت فرم مربوطه سازگار میباشند. اپلیکیشن های اندروید در بالا در جاوا بسط پیدا کردند، در حالی که اپلیکیشن های iOS در Swift اپل پیشرفته اند.
از سوی دیگر، نرم افزار های هیبریدی با به کارگیری از فناوری های اینترنت مانند HTML5، جاوا اسکریپت و CSS در مخلوط با عنصرها مستقر توسعه و گسترش مییابند. آنها اصولا تارنما های غیر وابسته از پلتفرمی میباشند که با به کارگیری از یک webview ساکن اکران داده میگردند. webview یک کامپوننت مستقر میباشد که بوسیله سسیستم ادله هایی مانند اندروید و ios برای لود محتوای اینترنت مهیا آورده می شوند.
جوانب مثبت و منفی نرمافزار های Hybrid و Native
همان طور که در اولِ این نوشتهعلمی گفتیم، هر دو راه Hybrid و Native برای گسترش نرمافزار های تلفن همراه، جوانب مثبت و منفی خویش را دارا هستند که موسسات برای ورود به بازار موبایل بایستی آنهارا درذهن خویش داشته باشند.
هزینه
هزینه، احتمالا مهمترین عاملی میباشد که بر چگونگی توسعه و گسترش نرمافزار های یک کمپانی تاثیر میگذارد. در اینجا، شیوه Hybrid برتری دارااست. از آن جا که نرمافزار های هیبریدی میتوانند برای هر پلتفرمی از مبنا ساخت و ساز شوند، ساختوساز آنها بسیار ارزان خیس از اپلیکیشن های Native میباشد.
به عنوان مثال ساختوساز یک مال قابل قبول با رویه هیبریدی برای یک کمپانی نسبتاً 35000 دلار هزینه دارااست، البته ساختوساز همین متاع با راه Native چیزی حدود 49000 دلار هزینه دارااست. عامل آن هم این میباشد که اپ می بایست برای هر دو سیستم برهان اندروید و ios بسط پیدا نماید. تفاوت این دو مقدار پول متعددی میباشد که متواند برای مورد ها دیگر صرف گردد.
دوران
اکثر وقت ها تایم ها ساختوساز نرم افزار های هیبریدی سریعتر از اپلیکیشن های Native انجام میگردد. چرا؟ ازآنجاکه نرم افزار های هیبریدی با حرفه آوری های اینترنت مانند HTML5، جاوا اسکریپت و CSS بسط داده می گردند، ساخت و ساز آن ها سریعتر از هنگامی میباشد که شما محدود به یک لهجه نرمافزار نویسی میباشید که صرفا با پلت فرم منحصربهفرد خویش سازش داراست.
حقیقت این میباشد که اپ های هیبریدی میتوانند یک تیم کد واحد را برای اجرا در سیستم برهان های متعدد به اشتراک بگذارند و همینطور به صورت چشمگیری مدت وصال کالا به بازار را کاهش میدهند. کمپانی هایی که قصد به ایجاد یک برنامه Native دارا هستند اکثر وقت ها در پلت فرمی قرار میگیرند، که مجبور یوزرها سیستم برهان های دیگر را خشمگین می نمایند.
محافظت
امروزه یوزرها انتظارات بسیار متعددی از اپ های گوشی دارا هستند. مبتنی بر یک نظرسنجی 42 درصد از یوزرها نرم افزار گوشی انتظار داراهستند اپلیکیشن های گوشی سریعتر از تارنما های موبایل بارگیری شوند. به صورت میانگین، صاحبان تلفن همراه های هوشمند انتظار داراهستند که اپ ها در دو ثانیه لود شوند، این چیزی میباشد که اکثر زمان ها برای دستیابی به آن نیاز به بروز رسانی های منظم و رفع سریع اشکالات میباشد.
توسعه و گسترش نرم افزار های Native بهاین مضمون میباشد که پایگاههای کد زیادی برای مراقبت (دستکم یک کدام از برای اندروید و یک کدام از برای iOS) وجود دارااست. از آنجایی که توسعه و گسترش دهندگان اندروید به صورت معمول به توسعه و گسترش iOS مسلط نیستند و بالعکس، کمپانی هایی که تصمیم میگیرند یک اپلیکیشن ساکن را بسط دهند، بایستی دستکم تعداد گسترش دهندگان آنها دو برابر باشد. که خوب این گشوده برتری برنامه های هیبریدی را میرساند.
همت
نرم افزار Native با گویش های نرمافزار نویسی اختصاصی یک پلت فرم می باشند، تشکیل شده اند که به گسترش دهندگان اذن میدهد آنهارا برای حداکثر همت seo نمایند . اپ های هیبریدی اصولا یک لایه مازاد در میان پلتفرم غرض و کد منبع اضافه می نمایند که به مجبور دست کم در بعضی مورد ها سبب ساز می گردد سعی افت پیدا نماید.
\"وسیع ترین اشتباهی که ما تحت عنوان یک کمپانی انجام دادیم این بود که، بر روی HTML5 بیشتراز اپ های Native وقت گذاشتیم\"، گزاره گذشته تصمیم برند زوکربرگ موسس چهره بوک برای به دور شدن از اپلیکیشن های هیبریدی در سال 2012 را توضیح اعطا کرد.
اما، اکثر موسسه ها هیچ زمان اپلیکیشن هایی با اندازه های شبیه رخ بوک ندارند . در واقع، اشکال مختلفی از نرم افزار هایی وجود دارااست که برای به عمل پرت کردن آن ها به طور تقریب نیازی به سئو ندارند و چنین اپلیکیشن هایی میتوانند بیشتر از راه و روش هیبریدی فایده مند شوند.
تجربه ی کاربری
اکثر یوزرها به تکنولوژی که اپلیکیشن ها با آن توسعه و گسترش داده گردیده اند توجهی ندارند . تمامی چیزی که آنان به آن اهمیت می دهند، تجربه کاربری خویش میباشد. طبق ارزیابی انجام یافته ، 79 درصد از یوزرها وقتی که طرحی را دوست نداشته باشند و یا این که در آن به ایراد عکس العمل نمایند یک یا این که دوبار بیشتر از آن استعمال نمی کنند.. ولی داشتن یک نرمافزار که به خیر و خوبی عمل نماید امروزه کفاف نمی دهد . این نرمافزار همینطور می بایست به طرز ای که مطابقت و همخوانی با پلتفرم موبایل استفاده کننده باشد خلق و خوی نمایند.
در حالی که به اپ های هیبریدی می شود به تیتر یک نرم افزار مستقر نگاه کرد، تجربه یوزرها نشان میدهد کهاین برنام ها هنوز به اندازه تجربه کاربری ارائه گردیده به وسیله نرمافزار های مستقر قوی نیستند.
فیض
در شرایطی که بخواهید محصولی را با دست کم میزان دارایی و در هنگامی محدود بسط دهید حتما رویه هیبریدی از حق تقدم شامل است. این در حالی میباشد که نرمافزار های ساکن برای محصولاتی که نیاز به کارایی بی سابقه و خصوصیت های سفارشی دارا هستند مطلوب میباشد.
نرخ ریزش استفاده کننده الویتی اساسی در بازاریابی اپ بوده و نشان دهنده طراحی اپلیکیشن در مشهد معیار رضایت استفاده کننده از برنامه شماست. این معنی دقیقا عکس نرخ نگهداری مخاطب میباشد که نشان دهنده به کار گیری همیشگی استفاده کننده از یک کالا میباشد.
به صورت معمول با سپری شد بازه، نرخ ریزش استفاده کننده ارتقاء و نرخ محافظت استفاده کننده کاهش خواهد یافت. البته این با مقصود محافظت و تشویق مخاطب به استعمال از اپ بر خلاف میباشد و بعداز مدتی سعی رو به پرورش برنامه را متوقف خواهد کرد. فیض این فرمان خوشایند نخواهد بود. متاسفانه شما یوزرها خویش را از دست خواهید اعطا کرد.
با استعمال از دو ارتباط تحت میتوانید نرخ ریزش استفاده کننده و نرخ مراقبت استفاده کننده را برای نرمافزار خویش احتساب فرمائید:
نرخ ریزش استفاده کننده (Churn rate) = 100 – نرخ محافظت مخاطب ( Retention rate)
نکاتی که برای احتساب دو واحد سنجش بالا بایستی به آنها اعتنا نمائید:
تمجید استفاده کننده
معین کردن مدت متبوع
برای این فعالیت میتوانید از دو ابزار آنالیتیکس و attribution به کارگیری نمائید.
علل اصلی بودن میزان نرخ ریزش استفاده کننده
جذب استفاده کننده جایگزین بیشخیس به مکان یوزرها از دست رفته که ۵ تا ۲۵ برابر پرهزینهخیس از محافظت مخاطب سابق میباشد.
نیاز به بازاریابی کار کشتهخیس
گذراندن وقت و هزینه بیشخیس
بهبود نرخ ریزش مخاطب سبب ساز میخواهد شد تا:
بهره به معیار دیدهگیری ارتقاء یابد.
بها ارتفاع قدمت استفاده کننده ارتقاء یابد.
یاری به پیش گویی پرورش و سودآوری آینده
چرا یوزرها کاهش مییابند؟
کاهش کاربرانی که از یک جنس استعمال مینمایند طبیعی میباشد. نکته قابل توجه این میباشد کهاین رقم کاهش برای جنس شما منطقی باشد. بدین ترتیب عدد نرخ ریزش برای تولیدها متعدد مختلف خواهد بود و عدد مشخصی وجود ندارد.
ولی عامل ها اکثری سبب ساز به وجود داخل شدن این حادثه گردد. حریف با محصولی کارکشته خیس و کاربردی خیس- بازاریابی ضعیف – کوشش ضعیف فرآورده – تجربه کاری ضعیف و از کلیه اساسیخیس نارضایتی مشتری
صدای مشتری خویش باشید!
شاید معمولی به حیث رسد البته مشتری مسیر بهبود را به شما نشان خواهد بخشید. با نظارت مداوم ایده ها مشتریان خویش، به نقاط ضعف کالا پی خواهید موفقیت و با رفع آنها رقابت را برای حریف طاقت فرساخیس مینمایید.
شما میتوانید با تحلیل نرخ ریزش استفاده کننده، نقاط ضعف چشم گردیده بوسیله مشتریان و نظارت اپ، فرآورده خویش را آنالیز و ضعفهای آن را برطرف فرمائید و نرخ ریزش استفاده کننده را کاهش دهید.
در اختیار گرفتن پروسه کاهش نرخ ریزش مخاطب
نرخ ریزش مخاطب معیاری حیاتی در در دست گرفتن تعداد یوزرها فعال یک نرمافزار و در سود سودی میباشد که در ادامه آن میباشید. البته چهگونه مراحل نرخ ریزش استفاده کننده را در اختیار گرفتن و آن را کاهش دهیم
درپی رویکرد فعالیت اثرگذار در مراقبت استفاده کننده را به شما نشان خواهیم بخشید:
در آغاز ملاحظه کنید چرا یوزرها شما ریزش مینمایند؟ نقاط ضعف اپلیکیشن شما کجاست؟ نرمافزار شما در کجای بازار ایستاده میباشد؟ محیطی که در آن عمل میفرمایید چه طور میباشد و نیاز یوزرها شما چه میباشد؟
چرا یوزرها ریزش مینمایند؟
با استعمال از ترازو نرخ ریزش مخاطب تعداد کابران از دست رفته را خواهید یافت. البته تاوقتیکه انگیزه این ارتقاء نرخ ریزش مخاطب را ندانید بی اثر میباشد.
معمولا عارضه ها زیادی برای کنسل نصب اپ از طربق مخاطب وجود داراست که اساسیترین آنها پیامهای زیاد، راهنمای ضعیف، درخواست ارسال داده ها متنوع از استفاده کننده بوسیله نرمافزار، ایمنی ضعیف و نگرانیهای اطراف سری و نگهداری داده ها فردی و رقبای فعال با ایدههای کاربردی و جالبخیس میباشد.
در آغاز بایستی این مورد ها چک و رفع گردند. آمار نشان دادهمیباشد، در شکل در اختیار گرفتن مورد ها بالا، نرخ ریزش مخاطب تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهند کرد.
البته درصورتیکه نرخ ریزش استفاده کننده در نرم افزار شما همچنان بالاست بایستی از ابزارهای ظریفتری مثل گوگل آنالیتیکس به کار گیری فرمائید.آمار بازدید از کاغذها، برهه زمانی هنگامی که یوزرها دراین ورقهها سپری مینماید و یا این که تعداد کاربرانی که بیرون میشوند را در دست گرفتن و محاسبه فرمائید.
شاید کاغذ شما ضعفهای متعددی داشته باشد. دسترسیهای طاقت فرسا، لودهای طولانی، راهنماهای ضعیف و ناقص، اکران نامناسب و… . همینطور با نظارت گزارشات نقص فنی آنها را سریعتر پیدا و برطرف خواهید کرد.
با رئیس نقاط ضعف اپ خویش، تحلیل دایم گزارشات و پیشنهادات و به عمل بردن آنها میتوانید یوزرها خویش را تا واحد سنجش بیشتری محافظت فرمایید.
راهکارهای موثر برای کاهش نرخ ریزش مخاطب
۱-از in-app massages به کارگیری نمایید.
این ترفند به شما این قابلیت را میدهد تا یوزرها فعال در اپ خویش را به به کارگیری از تجهیزات متنوع آن ترغیب فرمائید. در واقع این پیامها هنگامی فعال میباشند که مخاطب در اکنون استعمال از برنامه شماست و سبب تشویق وی به جستجوی بیشخیس در نرمافزار شود.
تجربه نشان داده میباشد، به کارگیری از این ترفند نرخ نگهداری استفاده کننده را تا ۳ برابر ارتقاء میدهد. نکته حائض اهمیت در استعمال از این قابلیت این میباشد که نباید در ارسال این پیامها زیاده روی کرد. چون استفاده کننده را خسته کرده و سود عکس خواهد بخشید.
شما میتوانید این پیامها را با به کارگیری از کلید CTA به کاربر خویش ارسال فرمائید. حتی میتوانید این پیامها را به طور دو طرفه ارسال و اخذ فرمائید و با کاربر خویش در رابطه باشید.
با به کارگیری از این پیامها یوزرها تازه را به استعمال از تجهیزات نرمافزار خویش تشویق نمائید، آنها را در جریان تغییرات و بروزرسانیهای نو قرار دهید و تجهیزات نو را به آنها نشان دهید. به کارگیری از این نحوه منجر میخواهد شد تا مقطع کمتری برای بازاریابی نرمافزار فرمایید. در واقع شما هم زمان در هم اکنون تبلیغ اپ خویش و محافظت کاربرانتان می باشید.
برای هر نرم افزار تعیین رنگ مطلوب از لازمات میباشد، از جمله یک نرم افزار لبریز غوغا و حاذق می بایست طراحی اپلیکیشن در مشهد رنگی را تعیین نماید که نشانگر این قضیه باشد.
تو این مقاله قصد دارم به نکاتی در امر تعیین رنگ مطلوب بپردازم، دعوت می کنم با اینجانب در سایتچین همپا باشید.
در صورتیکه نرم افزار امروزی و فنای دارید، رنگهای دوستداشتنی را گزینش نمایید. یک راه و روش خوب برای اینکه رنگ دوست داستنی را تشخیص دهید، نظارت مد و اینکه چه رنگی بیشتر گزینه به کارگیری قرار می گیرد، میباشد. تلاش فرمایید لوگو خویش را متناسب با این رنگها پباده سازی فرمائید.
تعیین رنگ مطلوب یکیاز مهم ترین چیزهایی میباشد که بدون واسطه روی مخاطب تاثیر می گذارد و با دیدن رنگ اپلیکیشن شما، خویش به خویش غرض شمارا متوجه میگردد.
در شرایطی که میخواهید به پباده سازی و ایجاد نرمافزار ماهر بپردازید، این نوشته ی علمی را از دست ندهید!
نکات اساسی برای تعیین رنگ مطلوب اپ
در شرایطی که شک وتردید دارید، رنگ معمولی را تعیین نمایید
در شرایطی که شما در میان یکسری رنگ در شک وتردید می باشید، رنگ معمولیخیس را گزینش نمائید. آسانی در رنگ به شما در رساندن هر چه بهتر مفاهیم یاری مینماید. در کل، تعیین رنگ مدلخیس و یک رنگ مهم به استفاده کننده احساس بهتری را منتقل مینماید. پباده سازیهای به هم ریخته، سردرگمکننده میباشند و سبب ساز ریزش یوزرها میشوند.
شایسته ترین چیزی که میتوانید را ساختوساز نمایید
میتوانید نشانه خویش را در رنگهای متفاوت ساخت نمایید و هریک را آزمایش فرمائید، در غایت شایسته ترین را گزینش فرمایید. درین مرحله می توانید برخورد یوزرها را هم اخذ نمایید.
در تعیین رنگ مطلوب اپ دیده بهتر از اندیشه تصمیم می گیرد
در ساخت و ساز نرمافزار به آنچه دیده شما میگوید، اعتماد نمائید، هنگامی یکسری رنگ را مشاهده میکنید و بعضا رنگها احساس خیر و خوبی را به دیدهتان نمیدهند، پس آن رنگها مطلوب نیستند، هر چقدر هم از نگاه منطقی رنگ خیر باشند. شما در خصوص رنگ با حس مخاطب در رابطه میباشید.
در شرایطیکه شما یک رنگ مطلوب را گزینش نمائید اقبال بیشتری برای پذیرفتهشدن به وسیله مخاطب دارید. وقتی که مشتری حس خیر و خوبی داشته باشد، با کسب و عمل شما می ماند، ولی در شرایطی که شم خیر نداشته باشد به عبارتی نخستین، شاید فارغ از هیچ دلیلی شمارا سوراخ نماید.