یادگرفتن برنامه نویسی ios: طراحی بازی شبیه بازی انگری موفقیت (نصیب سوم) در دو نصیب پیشین یادگرفتن ایجاد بازی فلاپی موفقیت، فرایند متفاوت ایجاد بازی را توضیح دادیم در نصیب اولیه طریق ایجاد محیط فیزیکی، پرنده را آموختیم و در نصیب دوم نحوه حرکت دادن به پرنده و کدهای مرتبط با حرکت پرنده با زدن ضربه را نوشتیم در این نصیب که نصیب سوم و انتها این تیم میباشد موانعی را در بازی تولید می کنیم .
آخری عنصری که در بازی قرار می گیرد لوله می باشد که بصورت موانعی در صحنه بازی قرار داراهستند به نحوی که پرنده نباید با آنان واکنش کند و در صورت عکس العمل پرنده بازی ریستارت می شود . برای انجام اینکار دو تصویر گرافیکی pipe1 .png و pipe2 .png را به پروژه بیشتر می کنیم . از دیدگاه گرافیکی، لوله ها در فضای بازی عناصری یگانه می باشند چراکه اجزایی مثل زمین، اسمان و پرندگان در بازی ثابت و سوای تغییر و تحول میباشند ولی لوله ها متغیر میباشند، بدین ترتیب با توصیف دو عنصر گرافیکی pipe1 و pipe2 یک لوله از بالا کاغذ نمایش را توسعه می دهد و لوله دیگر از زیر ورقه نمایش .
لوله ها با دو متد با اسم SKSprintNode S تعریف گردیده اند و این دو متد را در متد خالی SKNode (بعنوان والد) قرار می دهیم .
تعیین فاصله دربین لوله ها می تواند دلخواه باشد که ما در اینجا این مسافت را 100 تعیین کردیم @implementation MyScene
static NSInteger const kVerticalPipeGap = 100;
-(id)initWithSize:(CGSize)size { لوله ها در بیرون از ورقه سناریو قرار می گیرند .
یک جفت از لوله ها در نصیب بیرونی سمت راست صفحه سناریو قرار میگیرند .فرمان zPosition به نحوی برای لوله ها گزینش گردیده میباشد که همیشه در پشت زمین بازی قرار گیرند .
// Create pipes
SKTexture* _pipeTexture1 = [SKTexture textureWithImageNamed:@\"Pipe1\"]; _pipeTexture1 .filteringMode = SKTextureFilteringNearest; SKTexture* _pipeTexture2 = [SKTexture textureWithImageNamed:@\"Pipe2\"]; _pipeTexture2 .filteringMode = SKTextureFilteringNearest;
SKNode* pipePair = [SKNode node]; pipePair .position = CGPointMake( self .frame .size .width + _pipeTexture1 .size .width * 2, 0 ); pipePair .zPosition = -10;
CGFloat y = arc4random() % (NSInteger)( self .frame .size .height / 3 );
SKSpriteNode* pipe1 = [SKSpriteNode spriteNodeWithTexture:_pipeTexture1]; [pipe1 setScale:2]; pipe1 .position = CGPointMake( 0, y ); pipe1 .physicsBody = [SKPhysicsBody bodyWithRectangleOfSize:pipe1 .size];
pipe1 .physicsBody .dynamic = NO; [pipePair addChild:pipe1];
SKSpriteNode* pipe2 = [SKSpriteNode spriteNodeWithTexture:_pipeTexture2]; [pipe2 setScale:2]; pipe2 .position
[self addChild:pipePair];
پرنده با برخورد با لوله ها، با تکان کاغذ نمایش از کاغذ بیرون می شود .
ایجاد اپلیکیشن مسدودکننده اینترنتوبسایت در 3 مرحله — به گویش بی آلایش
در بخش سوم مجموعه مقالهها فراگیری پروژه محور پایتون در مجله فرادرس با شیوه ایجاد یک مسدودکننده اینترنتاینترنت سایت آشنا میشویم. این مسدودکنندها در حوالیهای سازمانی و یا این که مکتب های بسیار مفید میباشند و از دسترسی یوزرها به برخی اینترنتوبسایتها دوری مینمایند. به این خواسته با مضمون فایل hosts در سیستمهای عامل متفاوت آشنا میشویم. همینطور کمی کدنویسی می کنیم تا بتوانیم قواعد خاصی را روی کانال محلی به کارگیری کننده پیادهسازی کنیم.
طراحی اپلیکیشن در مشهد
ایجاد و تکثیر اینترنتاینترنت سایت با Flask — به گویش معمولی
در بخش چهارم تیم مقالات فراگیری پایتون از کتابخانه Flask درین گویش برنامهنویسی به منظور پباده سازی یک اینترنتاینترنت سایت به کار گیری می کنیم. این کتابخانه در واقع یک میکرو فریمورک برای پباده سازی فرانتاند میباشد. این کتابخانه به طور عمده به یاور پایگاه داده MongoDB به کار گیری میگردد که در اختیار تصاحب کردن بیشتری روی پایگاه داده و سابقه کارها تولید می کند. بعد از تولید سایتاینترنت سایت آن را روی پلتفرم Heroku منتشر میکنیم. بهاین منظور نیاز به برخی تنظیماتهای یگانه داریم که آنها نیز به طور کامل توضیح داده گردیدهاند. در غایت ما با یک سری گام بی آلایش پیروز خواهیم شد یک اینترنتوبسایت ابتدایی را به صورت آنلاین داشته باشیم. طراحی اپلیکیشن در مشهد
چک احساسات توییتر در 3 دقیقه — به گویش معمولی
در پی خصوصی مطالب یادگرفتن پایتون با ایجاد اپلیکیشن های حقیقی و واقعی در خبرنامه فرادرس در بخش پنجم آن یک اسکریپت پایتون مینویسیم که برای بررسی احساسات توییتر افراد متعدد راجع به یک زمینه یگانه به کارگیری می شود. به این خواسته از یک کتابخانه «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing) به نام TextBlob استفاده شده میباشد. آسانی فعالیت با کتابخانههای پایتون حیرتانگیز میباشد به نحوی که دراین راهنما فقطً با تایپ کردن 15 خط کد چیره گردیدهایم، یک اپلیکیشن بررسی احساسات در پایتون بنویسیم.