به لهجه معمولی خیس، در صورتیکه کمپانی یا این که موسسه شما، علاقمند میباشد مشتری بیش تری داشته باشد، می بایست
طراحی اپلیکیشن در مشهد به دنبال راهکارهایی جهت ارتقاء رضایت مندی مشتریان فعلی باشد تا مشتریان بالقوه بیش تری را جذب نماید. به همین خیال، بایستی یوزرها متعددی با تولیدات کمپانی آشنا گردیده و آن را آزمایش نمایند.
حضور در نمایشگاه ها، سوله ها، فعالسازی کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی، بستری برای تعامل بهتر و رو در رو با مشتریان میباشد تا توان های کمپانی /موسسه را بهتر فهم و شعور نمایند و کمپانی، تجارب بهتری کسب نماید.
تجاربی که قادر است کمپانی را در پباده سازی تولیدها یا این که خدماتی با UX بهتر، امداد نماید. یکیاز دلایلی که پیشنهاد میشود تا نرمافزار ها در حین RELEASE، ورژن بدونپول داشته باشند و آن گاه مبنی بر پرداخت باطن طرحی، به ازای اخذ سرویس ها، شارژ شوند، همین میباشد که کمپانی، پروتکل های UX خویش را افزایش دهد. مخاطب بیشتر، فیدبک بیش خیس و تجربه بهتر در آپ تو دیت رسانی تجربه کاری اپلیکیشن را به ارمغان می اورد.
ذهن خوانی با UX
در واقع تجربه کاربری، سعی می نماید تا ذهن کاربر را پیش گویی نماید. با نیازسنجی صحیح علایق یوزرها در یک زمینه و بازار خاص، می قدرت محصولی را پباده سازی کرد تا سبب ساز ارتقاء تعامل یوزرها با آن گردیده و در بلند بازه زمانی، دردی از درد های مشتریان و نیازهای مخاطبان را بر طرف نماید. برای این که معالجه گر باشید، اولیه می بایست درد را به صدق تشخیص بدهید. یک طبیب توانمند، نخستین معاینه میکند و آنگاه تشخیص میدهد و آن گاه راهکارهایی برای معالجه، تجویز می نماید.
طراح تجربه کاربری (USER EXPERIENCE DESIGENER) فقط، طراح اینترنت نیستند. فقط، کد نویس نیستند. فقط گرافیست یا این که حتی طراح رابط کاربری (UI DESIGNER) نیستند. بایستی یک طراح تجربه کاربری ماهر، گروه ای از دوراندیشی های سایکولوژی بازار، علم سایبری و مهارت های پباده سازی را داشته تا از این دانش بین فن ای، برای کردار یک جنس استفاده کننده پسند (USER FRIENDLY) به کارگیری نماید. مطالعات نیازسنجی (FEASIBILITY STUDY) قدم نخستین میباشد. آشنایی صحیح بازار و درک نیازهای یوزرها که داده های خیر برای طراحان UX به ارمغان میاورد.
در واقع طراحان تجربه کاربری، ایده ها خوب و بد را آنالیز کرده و بعد از شناسایی نیازها (دردها)، راهکارهایی (ورژن) برای عملیاتی کردن طریق های کسب مقصود (جواب به نیاز مشتریان) را پباده سازی می نماید. در دنیای دیجیتال،این امور در حوزه تارنما و نرم افزار انجام میگردد.
طراحان تجربه کاربری، در پی شایسته ترین نمایش برای عملیاتی کردن راهکارهایی می باشند که بوسیله آن،استفاده کننده بتواند شایسته ترین استعمال از اپلیکیشن را برای جواب به نیازهایش در مشت بگیرد. از جمله شما برنامه مشورت کردن تحصیلی نوشته اید. تجربه کاربری به شما میگوید که نرم افزار، باید معمولی، سریع و ماهر بوده و استفاده کننده بتواند اولیه با گروه ای از متخصصان در CATEGORY آیتم نظرش، دسترسی پیدا نماید. بعد از آن طبق عشق، یک کدام از متخصصان را گزینش وطبق راه و روش نرم افزار، با آنها تعامل نماید.
در پباده سازی تجربه کاربری، هر چیزی که سبب ساز ارتقاء عشق و علاقه یوزرها به به کارگیری از مال (اینجا مراد نرم افزار) میشود، در کانون اعتنا جایدارد. در بنا شده در تجربه کاربری، استفاده کننده در کانون دقت میباشد و (USER CENTERED DESIGN) در فرمان عمل قرار میگیرد. هر کاری که باعث خواهد شد تا مخاطب، شل خیس و سریع خیس از نرمافزار به کارگیری نماید، در خصوصیات تجربه کاربری قرار می گیرد که پباده سازی رابط کاربری (UI) از آن گزاره میباشد.
آنچه در پباده سازی تجربه کاربری اهمیت داراست
در تجربه کاربری که هدفش،حداکثر سازی عشق و علاقه یوزرها به به کارگیری از جنس میباشد، ۱۰ نکته دست کم بایستی مد حیث طراحان اپلیکیشن باشد که درین گفتار ایده نگار به شرح ذیل معرفی میگردد:
در پباده سازی تجربه کاربری، کارایی نمائید تا اپلیکیشن، متناسب با نیازهای مشتریان در به عبارتی قضیه کاری باشد. سن و جامعه غرض مشتریان، تاثیر متعددی در همگانی سازی یا این که تخصصی سازی اپلیکیشن داراست. اپی که برای جامعه پزشکان پباده سازی میشود با اپی که برای علم آموزان پباده سازی میشود یا این که اپی که برای دانشجو ها، تماما UX متفاوتی را طلب میکند.
در پباده سازی تجربه کاربری، باید محتوای متنی و تصویری، به طوری شابد که یوزرها کالا را دربین بازه و بلند بازه، یار و همدم نرمافزار کرده و آنها را به استعمال مداوم از برنامه، ترغیب نماید.
یکیاز مورد ها اساسی در پباده سازی تجربه کاربری،ساخت نصیب راهنما (GUIDE/HELP) میباشد. این نصیب باید به سیرتکامل ای باشد که هم سوالهای احتمالی یوزرها را پیش گویی و برای آنان، جواب هایی لایق ارائه نماید. لذا نصیب FAQ در بخش HELP برنامه های خوب، بسیار مشاهده می شود و کاربردی میباشد.
یکی موضوعاتی که در پباده سازی تجربه کاربری اهمیت دارااست، قابلیت تغییر و تحول رنگ و فونت محتوا به وسیله یوزرها میباشد.
در صورتی بتوان به مخاطب این زمان را اعطا کرد تا دورنما (BACK GROUND) ای که برای برنامه پباده سازی کردید را بر پایه ی نیاز خویش تغییر و تحول دهد، یک قدم به جلو داشته و میتوانید امیدوار باشید که اقدامی مطلوب برای اعتنا به نیاز مشتریان خویش، در لحاظ گرفته اید. این گفت و گو مهمی میباشد. دور نما ای که شما پباده سازی کردید، الزاما نمی تواند برای بلند مقطع، دوستداشتنی اکثریت یوزرها و مشتریان باشد.
چینش داده ها در برنامه، برای سهولت در به کار گیری از سرویس ها،اهمیت بسیار دارااست. این جا، می بایست از ایده ها طراحان رابط کاربری می بایست به کارگیری کرد تا آنان، مبتنی بر تجارب خویش، نوع قرارگیری داده ها در برنامه را اتود زده و شایسته ترین اتودها تعیین گردد.
ورژن های آپدیت رسانی گردیده نرمافزار ها، در واقع کوشش هایی میباشند که نشان میدهد، طراحان تجربه کاربری، تا چه اندازه به فیدبک ها علاقمند بوده و برای ارضا نیازهای یوزرها و مشتریان، سفارش ها را در ورژن های آپدیت رسانی گردیده نرمافزار ها،اعمال می نمایند. به عنوان مثال، صادر شدن کد رهگیری برای نظراتی که در قسمت CONTACT US یک نرم افزار ارسال میگردد تا پیگیری پیام به وسیله یوزرها سهل خواهد شد. یا این که اکران اسکرین نرم افزار در شب یا این که قابلیت آرم گذاری و بزرگنمایی متنها بوسیله استفاده کننده.
تجربه کاربری در پباده سازی نرمافزار بایستی بکوشد تا به یوزرها قابلیت بدهد که محتوای ما یحتاج خویش را در پلتفرمی بیرون از پتلفرم اپلیکیشن نیز بتوانند مشاهده نمایند. به عنوان مثال قابلیت دانلود عکس ها و ویدیوها وجود داشته باشد. براین اساس در UX گفت و گو ذخیره سازی داده ها،اهمیت دارااست.
۴ قسمت تجربه کاربری
تجربه کاربری را می اقتدار دربرگیرنده چهار نصیب اساسی دانست.
پباده سازی تعاملی (INTERACTIVE DESIGN) به عنوان مثال فازهایی میباشد که در قسمت تجربه کاربری می بایست متبوع موسسات و شروع آپ ها و دیزاینر ها قرار بگیرد. این نصیب بدین زمینه میپردازد که تمهداتی در فرمان فعالیت قرار بگیرد تا کالا برای طبف بزرگ ای از یوزرها، راحت الوصول باشد. سرعت لود بالا داشته باشد. خطای نصب را کاهش و ضریب UNINSTALL اپلیکیشن را به دست کم برساند.
کاربرد پذیری
دعوا دوم در مقوله UX ، کاربرد پذیری (USEABILITY) میباشد. یعنی چهگونه می قدرت کوشش فرآورده را در قالب یک نرمافزار دوران بندی گردیده،ارتقاء دهد. چه امکاناتی می شود به پلتفرم جانور بهره برد تا کاربرد فرآورده برای یوزرها در قالب اصل پباده سازی تعاملی و معماری داده ها، ارتقاء یابد.
معماری داده ها در UX
استراکچر اکران داده ها در نرمافزار اهمیت داراست. LAYOUT داده ها و طریق اکران آن و قابلیت جست و جو و اکران داده ها SEARCH گردیده، تمامی از مقولاتی میباشند که در مشاجره معماری داده ها اپلیکیشن می بایست متبوع طراحان تجربه کاربری قرار بگیرد.
فیدبک مداری در UX
تجربه کاربری خوب، تجربه ای میباشد که فقط ماحصل پیش گویی طراحان و سرمایه گذاران نرم افزار نباشد. اپی که پباده سازی میگردد، می بایست قسمتی برای ارسال فیدبک یوزرها داشته باشد. طراحان تجربه کاربری، باید همیشه، مشتریان را به ارسال نظرها و پیشنهاد ها و نقد ها، ترغیب نمایند.
ترغیب حداکثری، ارتقاء ترازو شرکت کردن پذیری یوزرها در فرایند پباده سازی و تصحیح نرم افزار را به ارمغان خواهداورد که داده های فوق العاده و رایگانی برای گسترش مال میباشد. در حوزه BRANDING به همگی این اطلاعات، نیاز مبرم داریم که لامپ نقشه منش (ROAD MAP) شما خواهدبود.
برای مثال شما یک نرم افزار بازی تعریفوتمجید کردید که کارتن آن به نیکی بارگذاری نمیشود یا این که رنگ بندی آن ضعیف میباشد یا این که متنها با رنگ بد روی اسکرین به اکران در میآید. فیدبک یوزرها قادر است شمارا از UNSITALL های طوفانی استفاده کننده خشمگین معترض! نجات دهد. پس می بایست خیلی هوشیار و باذکاوت باشید. پس، کاربرپژوهی را بدون شوخی بگیرید.
استراتژی محتوا در UX
یک طراح تجربه کاربری خوب، باید از ساخت و ساز کنندگان ماهر محتوا بخواهد تا مبتنی بر رابط کاربری پباده سازی گردیده و ساختاری که برای کاربری حداکثری مال در لحاظ گرفته گردیده میباشد، محتوای مایحتاج در چنگ مشتری قرار بگیرد. اپی را می اقتدار در مارکت های امروز پیروز دانست که بتواند، محتوای خوب و محبوبی در مشت یوزرها قرار دهد.
محتوای خوب نداشته باشید، خیلی زود از گردونه رقابت، بیرون می گردید. بازار نرم افزار در مارکت های دانلود،مثل بازار سهام، بازاری بی رحم میباشد. رقبا ابدا یه شما رحم نمیکنند. ضعیف باشید، حذف میشوید.
برای حضور طولانی زمان و کسب فایده، باید زمان آفرین باشد و قیمت افزوده ساخت و ساز نمائید. برای رفتار قیمت افزوده، راه حل ای ندارید که محتوای خوب داشته باشید و به تجربه کاربری، ارزش دهید. تمامی این ها در بستر منظره و ماموریت (VISION/MISSION) قابل تعریفوتمجید میباشد.
UX از کجا شروع می شود؟
این پرسشی میباشد که معمولا یوزرها ایده نگار مطرح می نمایند. یو ایکس از کجا شروع میشود؟ قدم نخستین یو ایکس چه میباشد؟
همانطور که در اولِ این گفتار ایده نگار گفتیم، قدم نخستین برای تجربه کاربری، ادراک نیاز کاربر میباشد. برای فهم و شعور نیاز های مخاطبان و جامعه مقصود، بایستی مطالعات بازار (MARKET STUDY) داشته باشید. یعنی مطالعات آماری و پژوهش ها میدانی (MARKET RESEARCH) که از تدوین پرسشنامه مقدمه تا آنالیز اطلاعات را شامل میشود. می بایست ملاحظه کنید که یوزرها شما چه نیازهایی دارا هستند که از روش برنامه شما، می قدرت آن ها را پوشش بخشید. این قدم مهمی میباشد که تجربه استفاده کننده به شما در مرحله پیش صفحه ارایی میدهد.
مرحله بعدی در UX ، این میباشد که داده ها گردآوری گردیده را از روش پرسشنامه و مطالعات بازار، دسته بندی و بررسی کنیم و برای همین، دعوا USER SEGMENTATION بسیار اصلی میباشد. شما برای هر دسته از یوزرها خویش باید نیازهایی را شناسایی و برای رفع نیازها از روش برنامه، طرح ریزی فرمائید. حق تقدم شما در تجربه کاربری، بایستی پوشش نیازهای اکثریت یوزرها در قالب app باشد.
در فاز بعدی پباده سازی تجربه کاربری،شما بایستی تحلیل فرمایید و ببیند که چه گونه میتوان داده های گردآوری گردیده در فاز اولیه و تحلیل گردیده در فاز دوم،در قالب کدها و اپلیکیشن نویسی و چیدمانی که UI در دست شما قرار داده میباشد، تعریف و تمجید و عملیاتی گردد. لذا ساختار صفحه های، منوها، نصیب هایی که می بایست برای ارضا نیازهای شناخته گردیده یوزرها در اطراف اپلیکیشن در حیث گرفته گردد، پباده سازی خواهد شد.
قطعا بخوانید: ۱۰۰ سفارش برای تولید نرم افزار ژورنال ها
ابزارهایی برای UX
ابزار های کاربردی بخش اعظمی برای پباده سازی UI- UXوجود داراست. مدیر بصری داده ها و دیجیتالی کردن اتودها، مدام فعالیت سادگی وجود ندارد. لذا برای این که نقشه های خیالی خویش را در حوزه UX به شکل دیجیتالی دراورید، از MINDMANAGER استعمال فرمائید. اپلیکیشن MASON هم مثل OVERFLOW برای پباده سازی کامپوننت هایی که در پباده سازی تجربه کاربری نیاز دارید، کاربرد فراوانی داراست. برای تایپ کردن فیدهای خبری و صفحه های نام نویسی، MASON که آیتم خوب میباشد.
اما در فضا های رایانش ابری هم اپلیکیشن SMARTDRAW را در حیث داشته باشید که شمارا در فاز های پباده سازی UX ، کمک می نماید.
درحالتی که درپی پروتوتایپ (ورژن نخستین) در پباده سازی UX میباشید،پیشنهاد می کنیم از ابزارهای قوی UXPIN استعمال فرمائید. مثل MOCKPLUS، ابزاری برای PROTOTYPE بوده و شمارا در ساختوساز نخستین محصولی که در ذهن دارید، امداد می نماید. اما صدها قالب فراهم در CREATLY هم در دسترس شما خواهد بود. در مرحله پباده سازی UI، مسلما اپلیکیشن VISIO به یاری شما خواهد آمد.
در صورتیکه درپی SKETCH زنی می باشید، قطعا از Invision به کارگیری فرمایید که دوستداشتنی AIRBNB (غول اجاره منزل های شهروندان در وب) میباشد.
در مشاجره یو ایکس، قصه WIREFRAME ها اصلی میباشد. اپلیکیشن POWERMOCKUP ابزار پباده سازی قدرتمندی برای این افزار در پباده سازی تجربه کاربری میباشد و شمارا با اسلایدهای نیکی آشنا می نماید. روشی مشابه اپلیکیشن AXURE RP داراست و خروجی های مختلفی می قدرت از آن گرفت. در صورتی کدنویس نیستید ،آنچه در ذهن دارید را از روش VISUAL INSPECTOR پیاده نمایید. اما ورژن بلند برهه زمانی آن مبلغی میباشد.
دراین نوشتهیعلمی در رابطه USABILITY حرف کردیم. برای آزمایش کاربرد پذیری، به سراغ USERTESTING بروید.
منفعت یک تجربه کاربری خوب چه است؟
حداکثر سازی رضایت مشتریان
کسب کاربر بیشتر
عملی کردن فرایند جریان سازی اپلیکیشن که در دعوا USER INTERFACE به آن دقت می گردد.
ارتقاء شمارگان نصب فعال روی تلفن همراه های هوشمند یوزرها
کاهش خطای نصب و فعالسازی و به کار گیری از برنامه
ارتقاء واحد سنجش سود مندی از مزایای فناوری موبایل های هوشمند.
کاهش قابل مراعات مخارج ایجاد کالا
تبلیغ امکان ها و قدرت مندی های برنامه به مشتریان تازه
ارتقاء بخت فروش سرویس ها اپلیکیشن
کاهش هزینه های پشتیبانی
کاهش مخارج جواب گویی به سوال های معمولی یوزرها
زخم شناسی سرویس ها در کوتاه مقطع
کم شدن خطای انسانی در فاز پباده سازی و عملیات.