مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مراحل طراحی اپ موبایل


مرحله پنجم: مرحله پباده سازی بصری

مبنی بر چارچوبی که از پباده سازی نرم افزار ارایه نموده اید و همینطور مبنی طراحی اپلیکیشن در مشهد بر داده‌هایی که مربوط به آن میباشد می‌توانید وارد مرحله پباده سازی بصری نرم افزار گردید. این مرحله یکی مهمترین مرحله ها میباشد و در‌این مرحله شما وارد فاز اجرایی میشوید و نرم افزار را پباده سازی می‌نمایید.


در‌این مرحله شما بایستی برای هر کدام از پلتفرم هایی که میخواهید نرم افزار موبایلتان را در آن پلتفرم ها پباده سازی فرمایید، یک نوع پباده سازی اجرا دهید. برای مثال در صورتیکه که میخواهید یک نرم افزار را هم در پلتفرم ISO و هم در پلتفرم اندروید پباده سازی فرمائید، می بایست یک توشه پباده سازی را برای پلتفرم IOS جاری ساختن دهید و یک توشه هم برای پلتفرم اندروید این پباده سازی را اجرا دهید. انگیزه این فعالیت این میباشد که پباده سازی در هریک از این پلفترم ها مستلزم به کارگیری از المان های مختلفی است. همینطور در حین جاری ساختن این پروسه بایستی همواره از ارشادوراهنمایی هایی که در موضوع پباده سازی نرم افزار وجود دارااست استعمال فرمائید و به‌این ارشادوراهنمایی ها شغل فرمائید. شما با مطالعه و تحلیل این ارشادوراهنمایی ها (که میتوانید آنها را با کاوش در وب پیدا نمائید) می توانید برای این فعالیت الهام بگیرید.


مرحله ششم: مرحله کدنویسی برای نرم افزار

در مجموع زمانی که شما میخواهید برای یک نرم افزار آغاز به کدنویسی کنید، دو حق تعیین دارید. نخستین اینکه شما میتوانید کدنویسی را حافظه بگیرید (و یا این که دست کم عملکرد نمائید!) و آنگاه عملکرد فرمائید که خودتان یک نرم افزار را بسازید و یا می‌توانید از یک کمپانی ساخت و ساز نرم افزار یاری بگیرید. این گزینش بستگی به خودتان و اهدافتان دارااست. در صورتی بخواهید یک کمپانی ایجاد نرم افزار برای خودتان گزینش فرمایید، می بایست بدانید که نمایندگی ها و موسسه ها متعددی وجود دارا هستند که ذوق زده هم می گردند که به شما یاری کنند. این مرحله حساس ترین مرحله برای ساخت و ساز نرم افزار میباشد. در‌این مرحله شما به یار و همدم تیمتان کنار هم می نشینید و همت میکنید تا کدها را بنویسید و لذا درین مرحله می بایست خیلی توجه نمائید که کارتان با خلل برنخورد.


مرحله هفتم: مرحله آزمودن

اینک که نرم افزار را ساخته اید، نوبت به آزمودن آن میرسد. این مرحله را برای این پشت راز می‌گذارید که اعتقاد و باور نتیجه ها فرمائید که اپلیکیشنتان به صحت شغل می نماید و مشکلی در آن نیست. همینطور درین مرحله درصورتی که که باگ (Bug) در نرم افزار مشاهده کردید آن را از در میان میبرید. با اعمال دادن این استدلال ها شما ضمانت میکنید که اپلیکیشنتان فراهم به عمل میباشد و همت مطلوبی داراست. چنانچه که شغل را این چنین جاری ساختن دهید و نرم افزار خودتان را مرور نمایید، می‌توانید یقین نتایج نمایید که اپلیکیشنتان فراهم برای نشر میباشد. شما در حالتی که که‌این آزمایش را ایفا دهید اطمیمنان پیدا خواهید کرد که اپلیکیشنتان فارغ از خلل میباشد و برخورد های مثبتی را از کسانی که تحت عنوان مشتریان غرض (Target audience) درنظر گرفته اید، خواهد داشت. همینطور درین مرحله امتحان بتا (Beta testing) را هم به اجرا میرسانید. این امتحان مشمول امتحان یوزرها فرنگی میباشد. بدین مضمون‌ که یک ورژن بتا از نرم افزار را به تعداد محدودی از یوزرها (پیش از نشر آن در بعد ها عظیم) و برای برهه زمانی محصور (مثلا به ۲۰۰۰ استفاده کننده برای زمان یک ماه) می دهید تا بازخوردهای آنان‌را ارزیابی نمائید.


برای ساخت اپلیکیشن چه باید کرد؟ چقدر هزینه دارد؟


برای تشکیل داد نرم افزار چه فعالیت می بایست کرد؟
۱- ایده نرم افزار خودتان را رسم نمایید
ایجاد کرد هر نرم افزار و اپلیکیشنی با یک ایده شروع میشود. لزومی ندارد این ایده قطعا طراحی اپلیکیشن در مشهد خیلی گران قدر، خلاقانه و یا این که خیلی چشمگیر باشد. تنها می بایست ایده تان به اندازه کافی بهتر و مطلوب باشد.

او‌لین کاری که بایستی بکنید این میباشد که ایده آیتم نظرتان را روی برگه رسم فرمائید. مقصود از این فعالیت، ملموس کردن این ایده میباشد. پیش از آغاز تشکیل داد نرم افزار، شما بایستی این نرم افزار و مختصات آن را معلوم نمائید؛ به همین آسانی!

برای رسم ایده تان به ابزار و وسایل خاصی نیاز ندارید. یک قلم و دفترچه یادداشت بردارید و استارت نمایید. شما می بایست نرم افزار گزینه نظرتان را روی صفحه پباده سازی نمائید، لیستی از خصوصیت های آن تنظیم فرمایید و مشاهده کنید این ایده روی ورقه جان میگیرد یا این که خیر؟

در کدام تارنما ها تبلیغ کنیم؟

به عکس های تحت نگاه نمائید. اینها مثال هایی از طرح های نخستین ای میباشند که اینجانب پیش از تشکیل داد نرم افزار روی ورقه رسم کرده ام:



اینجانب دوست داشتم امکان ها و خصوصیت های اپلیکیشنم را به دو مجموعه “خصوصیت های ضروری” و “خصوصیت های بهتر” تقسیم بندی کنم. خصوصیت های ضروری به عبارتی قابلیت و امکان هایی میباشند که نرم افزار شما مسلما بایستی آنان را داشته باشد و در واقع فارغ از آن‌ها کاری از پیش نمی پیروزی. خصوصیت های بهتر هم امکان هایی میباشند که حیاتی و ضرروی نیستند؛ البته وجودشان سبب ارتقاء کارآمدی و بهبود کیفیت نرم افزار میگردد.

موقع تشکیل داد نرم افزار بایستی مجموع تلاشتان را بکنید که اپلیکیشن تان دست‌کم های ما یحتاج را داشته باشید. ورژن نخستین نرم افزار شما دستکم فرآورده قابل تایید (MVP) اسم دارااست و معمولی ترین نسخه نرم افزار شماست. هنگامی روی مهمترین چیزها تمرکز میکنید، فرایند پیشرفت نرم افزار شما سرعت میگیرد و اپلیکیشنتان را در قبال عقب ماندگی ها مقاوم خیس می‌کنید.

ممکن میباشد در جریان ایجاد کرد نرم افزار سوال ها تحت به ذهنتان خطور نمایند:

از چه خصوصیت هایی میتوانید دیده پوشی نمایید؟
کدام قابلیت و امکان منحصر و پول ساز میباشد؟
آیا خصوصیت هایی وجود دارا هستند که سبب ساز شوند نرم افزار شما خیلی زود صورت بگیرد یا این که فرایند ایجاد کرد آن را نماید نمایند؟
به صورت کلی یک نرم افزار عالی می بایست بتواند یک فعالیت به خصوص را به خیر و خوبی ایفا بدهد. به نمونه های تحت اعتنا نمائید:

یک نرم افزار یادداشت برداری مثل اپ Bear، برای یادداشت برداری بسیار خوب و مطلوب میباشد.
یک اپلیکیشن حمل و نقل مثل Uber، به اشخاص یاری می نماید از نقطه A به B بروند. بقیه قابلیت و امکان های نرم‌افزار در جایگاه دوم اهمیت دارا هستند.
یک اپلیکشن بازی مثل نرم‌افزار Two Dots برای مشغول کردن اشخاص پباده سازی شد‌ه‌است و قرار وجود ندارد شغل بیشتری ایفا بدهد.
ایجاد کرد یک نرم افزار با خصوصیات و قابلیت و امکان های متنوع و زیاد حقیقتا وسوسه کننده میباشد؛ ولی در عین هم اکنون هم قادر است بازدارنده از این گردد که نرم‌افزار تان به اندازه کافی بهتر باشد. شما می بایست پیش از هر چیز مطمئن گردید که نرم افزار تان تنها یک شغل می نماید و آن عمل را هم به نحو احسن اعمال میدهد.

چقدر مجال بایستی صرف نمایید؟ یکسری ساعت و حداکثر یک سری روز را به پباده سازی نرم افزار خودتان تخصیص بدهید.
چقدر بایستی هزینه فرمایید؟ درین مرحله نیازی به هزینه کردن ندارید. از مداد و ورقه استعمال نمایید.
یادتان باشد که نباید تنها روی ایده جستن تمرکز نمایید. توفیق نرم افزار شما با دو فاکتور ایده و ایفا عملی می‌شود. در واقع اجرای ایده اساسی خیس از خویش ایده میباشد. تشکیل داد یک نرم افزار بهتر حقیقتا اساسی خیس از کشف کردن یک ایده بی نقص و عالیست. پس صرفا روی کشف کردن ایده متمرکز نشوید؛ چه بسا برای توفیق مسلما موردنیاز وجود ندارد ایده تان منحصر باشد. اینکه چطور آن را انجام و عملی می‌کنید اصلی میباشد.

۲- در باب وضع بازار تحقیق فرمائید
معمولا به وسیله گسترش دهندگان قابل انعطاف افزارهای گوناگون از تحقیق کردن در رابطه وضع بازار نرم افزار دیده پوشی می نمایند؛ البته می بایست بدانید که نصیب قسمت مهمی از مراحل ایجاد کرد نرم افزار میباشد. با تحقیق کردن می‌توانید در وقت و انرژی تان صرفه جویی فرمائید.

خب، درحال حاضر ممکن میباشد با اینگونه سوالاتی مواجه گردید:

نرم افزار ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
مشتریان بالقوه چه می‌خواهند؟ نیازها و مراد های آنان چه است؟
برای نرم افزار خودم چقدر بایستی اخذ کنم؟ کدام سبک تجاری از سایر خوب میباشد؟
تحقیق کردن پیش از ایجاد کرد نرم افزار، شمارا از مشکلات نخستین بدور می نماید. با ایفا پژوهش ها میتوانید احتمال ها متفاوت را پذیرش و نیازهای مشتریان بالقوه را چک نمائید.

دو نوع تحقیق در بازار نرم افزار به صورت ویژه ای می‌تواند به شما یاری دهد:

بفهمید که رقبایتان چه اشتباهاتی مرتکب می گردند
بفهمید که آیا دیگر افراد هم دنبال ایجاد کرد اپلکیشنی شبیه با نرم‌افزار شما می باشند یا این که نه
شما میتوانید واحد سنجش تقاضا برای یک نرم افزار را پیش از تشکیل داد آن تقریب بزنید. درپی ما دقیقاً روش به کارگیری از Google Trends و Keyword Planner را برای سنجش واحد سنجش تقاضای جانور برای یک نرم افزار معمولی لیست امور به شما نماد میدهیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید


به جهت اهمیتی که اندروید دارااست، اپ‌نویسان متعددی به سمت یادگیری این گویش عشق و طراحی اپلیکیشن در مشهد علاقه نشانه میدهند. چون بلد بودن این لهجه سبب ساز می‌گردد تا بتوانید ایده‌های خویش را در پوسته نرم افزار درآورید و درآمدزایی نمائید. نرم‌افزار‌نویسان مبتدی و تازه کار با کدهای بغرنج نقص‌ دارا هستند و اساسا نمی‌دانند از کجا یادگیری خویش را استارت نمایند. شاید شما هم به یادگیری اندروید عشق‌مندید و به پند نیاز دارید. نگران نباشید چون به شما امداد می کنیم تا برنده گردید. پیش از یادگیری اندروید ممکن میباشد ذهنتان با سوالاتی سرگرم خواهد شد. این که چه زبانی را برای یادگرفتن آغاز نمایید. چه‌طور منابعی اثرگذار برای یادگرفتن داشته باشید و در چه محیطی کدهایتان را آزمایش و اعمال فرمایید.

ما درین نوشته ی علمی قصد داریم تا پاسخی مطلوب به سوال ها شما بدهیم. به شما این تدبیر را میدهیم که کدام لهجه را فراگیرید. آن گاه می توانید در‌پی منابع آموزشی عالی آن ضرر و زیان بگردید. پیش از آموزش یک گویش مطلوب می بایست آشنایی نیکی نسبت به آن گویش داشته باشید. نقاط ضعف و قوت آن را بشناسید تا در غایت زبانی که مطلوب‌خیس میباشد، گزینش نمائید. شاید وصال به‌این شعور و آشنایی، فرآیندی بغرنج باشد. گشوده هم نگران نباشید. در اینجا داده ها دقیقی از گویش‌های اپ نویسی به شما میدهیم تا بتوانید دیدنی‌ترین آن ها را برگزینید. بعد از گزینش مورد مطلوب، نوبت شماست تا تخت‌گاز آن را حافظه بگیرید و پیشرفت فرمائید.

شایسته ترین لهجه های نرم‌افزار نویسی اندروید کدام لهجه‌ها میباشند؟
یادگیری لهجه‌های تحت برای توسعه و گسترش اندروید به کارتان میاید. در بالا با یک توضیح مختصر راجع‌به این گویش‌ها آغاز میکنیم. این توضیحات را به اعتنا بخوانید تا به داده ها کلی نسبت به آن‌ها دست یابید.

او‌لین گویش و گویش قانونی اندروید جاوا بوده و است. البته لزوما شایسته ترین لهجه اپ نویسی اندروید وجود ندارد.
این گویش، یکی طاقت فرسا‌ترین گویش‌های اپ نویسی میباشد و لهجه قانونی اندروید میباشد. با اینکه جاوا، گویش قانونی اندروید میباشد اما با قاطعیت نمیتوان آن را شایسته ترین گویش نرم افزار نویسی اندروید اسم گذاری کرد. جاوا به وسیله اندروید استودیو که محیطی برای توسعه و گسترش اندروید میباشد، پشتیبانی میشود. به علاوه، جاوا، از سمت گوگل پشتیبانی میشود و بیشترین قابل انعطاف‌افزارهای گوگل‌پلی با استعمال از این گویش، بسط پیدا کرده‌اند. با نصب اندروید استودیو از دور و اطراف توسعه و گسترش قانونی اندروید (IDE) و کتابخانه‌های آن برخوردار میشوید.

جاوا در سال 1995 به خواسته توسعه و گسترش اپ‌های ذیل اینترنت معرفی شد. ماشین مجازی جاوا به سادگی بر روی هر سیستم عاملی نصب می گردد و به همین ادله در پلتفرم‌های متنوعی به عمل گرفته می شود. دستگاه‌های اندرویدی با داشتن این ماشین توانمند به بررسی کدهای جاوا میباشند. معضل مهم جاوا، نقص‌ بودن این لهجه میباشد. به خصوص در شرایطی که زیاد در اپلیکیشن‌نویسی و کدزنی تبحر نداشته باشید! در اندروید و جاوا با مفاهیم غامض‌ای مثل شیء‌گرایی مواجهیم و همین ادله باعث گردیده است تا گویش‌هایی کار کشته باشند. جاوا بعداز پایتون، دو‌مین لهجه قادر جهان به حساب میآید.

در حالتی‌که تصمیم گرفتید از در میان لهجه‌های نرم افزار نویسی اندروید، جاوا را گزینش فرمایید، دور و اطراف گسترش یکپاچه اندروید استودیو به شما یاری می‌نماید. کدهای مربوط درین دور و اطراف به صورت اتوماتیک مندرج‌اند و صرفا با تعدادی کلیک بی آلایش میتوانید از امکان‌های بصری این گوشه و کنار به کار گیری نمایید.

مراحل طراحی اپلیکیشن


بسط نرم افزار
چهار‌مین مرحله از روند پباده سازی نرم افزار گوشی گسترش آن ماست. طراحی اپلیکیشن در مشهد طرح ریزی همچنان بخشی طلاق ناپذیر از این مرحله در پروسه بسط اپلیکیشن موبایل میباشد. پیش از استارت نرم افزار نویسی شما می بایست:

معماری فنی را تعریف و تمجید نمایید.
یک پشته فناوری گزینش فرمائید.
نقاط عطف بسط را تعریف‌و‌تمجید فرمایید.
یک پروژه معمول اپلیکیشن گوشی از سه بخش انتگرال درست شده میباشد: فناوری پشت Back-End / Server، API و Front-End.

فناوری Back-End / Server

این قسمت دربرگیرنده مقر داده و شی ها سمت سرور میباشد که برای پشتیبانی از عملکردهای اپ گوشی شما مورد نیاز میباشد. در‌حالتی که از یک سیستم دلیل جانور استعمال می‌کنید ممکن میباشد برای پشتیبانی از امکان گوشی مایحتاج باشد.

API
Application Programming Interface (API) روشی برای برقراری رابطه در میان نرم افزار و یک سرور و مقر داده back-end میباشد.

Front-End

Front-end نرم‌افزار گوشی مستقر میباشد که استفاده کننده آخری از آن به کار گیری خواهد کرد.  در بیشتر موردها نرم‌افزار های گوشی مشمول تجارب استفاده کننده تعاملی میباشد که از API و back-end برای مدیر اطلاعات به کارگیری می نمایند. در بعضا مورد ها وقتی که طرحی به یوزرها اذن می‌دهد سوای دسترسی به وب شغل نمایند این اپ ممکن میباشد از ذخیره داده ها محلی استعمال نماید.

این مرحله یکی‌از مهم‌ترین روند پباده سازی نرم افزار تلفن همراه میباشد. به طور تقریبً می‌توانید از هر گویش نرم افزار نویسی اینترنت و مقر داده برای back-end به کارگیری فرمایید. برای اپلیکیشن های گوشی ساکن شما می بایست پشته فناوری ما یحتاج هر سیستم ادله گوشی را گزینش نمائید. نرم افزار های iOS را می اقتدار با استعمال از لهجه اپلیکیشن نویسی Objective-C یا این که Swift گسترش بخشید. اپلیکیشن های Android عمدتا با به کار گیری از جاوا یا این که کوتلین ساخته میگردند.

5- آزمایش کردن
ایفا تست ضمانت کیفیت کامل (QA) در زمان فرآیند و روند پباده سازی نرم افزار گوشی اپلیکیشن ها را استوار، قابل استعمال و ایمن می سازد. برای اعتقادوباور از تست جامع کیفیت اپ شما در آغاز می بایست موردها آزمایشی را تهیه و تنظیم فرمائید که به تمامی جنبه های تست نرم‌افزار بپردازد.

شبیه مواقعی که موردها به کارگیری فرآیند توسعه و گسترش اپ موبایل را هدایت می نمایند موردها آزمایشی آزمایش اپ تلفن همراه را هدایت می نمایند. موردها آزمایشی برای جاری ساختن پروسه امتحان، ضبط حاصل تست برای آنالیز کیفیت برنامه و پیگیری رفع انواع برای تست دوباره میباشد. یک رویه شایسته ترین تمرین سرگرم کردن گروه QA شما در فرآیند تجزیه و آنالیز و پباده سازی میباشد. شناخت با نیازها و هدف ها کاربردی اپلیکیشن شما به ایجاد مورد ها آزمایشی ظریف یاری می نماید.



آزمایش سعی

توجه همت اپ گوشی برای توفیق آن بسیار اصلی میباشد. حدس اخلاق و رفتار و سناریوی به کار گیری از هر مخاطب پایانی مشقت بار میباشد.

همت نرم افزار شما بایستی بوسیله بخش اعظمی از یوزرها آیتم تست قرار گیرد تا بیشترین موقعیت تست بالقوه را پوشش دهد. زمانی دو مخاطب متعدد یک خصوصیت را تست می نمایند ولی حاصل متنوعی را به دست میاورند ممکن میباشد از به چنگ آوردن انواع تعجب فرمایید. از جمله هر دو استفاده کننده می‌توانند فرم یکسانی را مالامال نمایند ولی هر دو ممکن میباشد داده های مختلفی را وارد نمایند که قادر است باعث به کشف نقص گردد.

غرض از تست همت اعتقاد و باور از این میباشد که یوزرها می‌توانند از مشخصات و همت نرم افزار شما سوای هیچ مشکلی استعمال نمایند. این تست را می شود به تست سیستم (نرم افزار در کل شغل می نماید) و آزمایش واحد (عملکردهای شخصی نرم افزار که به صدق فعالیت می نمایند) تقسیم کرد.

در صورتیکه در اکنون تشکیل داد طرحی برای سیستم ادله های iOS و Android می باشید تست تلاش شما می بایست مشمول مقایسه خصوصیت فی مابین هر دو ورژن اپ گوشی شما باشد.

سئو چیست


بهینه سازی مخفف Search Engine Optimization و به معنای seo تارنما برای موتورهای کاوش و بخصوص گوگل طراحی اپلیکیشن در مشهد میباشد. seo وب سایت به شما یاری می‌نماید، مقام قابل قبولی در حاصل گوگل کسب نمایید، بازدیدکنندگان وب سایت خویش را ارتقاء دهید و در غایت؛ بیزنس آنلاین خویش را رونق دهید. زمانی یک وبسایت احداث می کنید، خیلی سریع متوجه میشوید که مهم ترین زمینه‌ای که می بایست به آن اعتنا نمائید seo میباشد و اولی سوال های شما این‌ها می‌باشند؟

چرا وب سایت اینجانب بازدیدکننده ندارد؟
seo چه است؟
seo تارنما چه مزایایی دارااست؟
سئو تارنما چه می‌باشد؟
آیا خط مش رایگانی برای ارتقا بازدیدکننده و ترافیک وجود داراست یا این که می بایست تبلیغ کنم؟
در‌این برگه با اجزای مهم seo تارنما آشنا می شوید و جواب تک تک سوال های خویش را در امر بهینه سازی میگیرید. لطفا با اینجانب همدم باشید.



دقیقا seo چه چیزی است؟ Search Engine Optimization بهینه سازی
بهینه سازی یا این که سئو مخفف سه واژه Search Engine Optimization و به لهجه معمولی یعنی با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش (به خصوص گوگل)
seo وب سایت؛ یک فرایند مداوم میباشد. یعنی شغل یک روز، یک ماه یا این که 1سال وجود ندارد! مستمر میباشد
نصیب متعددی از بهینه سازی، در درون وبسایت و قسمت دیگر در بیرون وبسایت شکل می‌پذیرد
غرض از سئو تارنما، جذب ترافیک و بازدیدکننده مجانی از روش موتورهای کاوش و بخصوص گوگل میباشد.
برای seo تارنما، نیاز به یک متخصص بهینه سازی یا این که یادگرفتن seo وب سایت دارید.
تعریف‌و‌تمجید معمولی‌خیس از بهینه سازی:

بهینه سازی یکسری عملیات مداوم در درون تارنما و بیرون وبسایت میباشد. سود این عملیات، قرار دریافت کردن وبسایت در نتیجه ها بالای گوگل و جذب ترافیک ارگانیک و مجانی میباشد.

معنای کلمه و واژه ارگانیک، طبیعی میباشد و خواسته از ترافیک ارگانیک این میباشد که سوای پرداخت هزینه‌ به کمپانی‌های تبلیغاتی و حتی گوگل، در حاصل نخستین کاوش قرار بگیریم و عشق و علاقه‌مندان، از روش کلیک در نتیجه ها گوگل وارد تارنما ما شوند.

توجه نمائید که درین تعاریف از seo، سه نکته بسیار دارای اهمیت می‌باشند و می بایست گزینه اعتنا قرار گیرند.

عملیات مداوم: عملیات seo دائمی میباشد و نقطه پایان فعالیت ندارد!
داخل وبسایت: قسمتی از عمل‌های بهینه سازی در باطن وبسایت ایفا می گردد
خارج وبسایت: بخش دیگر شغل‌های seo وب سایت در خارج وبسایت ایفا می شود