روایتگویی
قصه روایت یک نحوه برای تعامل با یوزرها به شکلی جذاب، معمولی و دارای انسجام میباشد. به صورت ایدهآل، روایت طراحی اپلیکیشن در مشهد یک قصه یک دست میباشد که تصویرسازی، برنامه کودک، متن، تایپوگرافی و گردش شغل را مشمول می شود. آن چه موجب مؤثر بودن روایتگویی در UX میشود، ادغام متنهای کوتاه، تصویرسازیهای تدبیرقسمت و یک UI بیوقفه میباشد که یک ماجرا منفرد را تشکیل می دهد.
داستان روایت در وقتی که مخاطب بدون چاره به اتخاذ اقدامات متفاوت در مسیر خرید خویش باشد، اثربخشی چندانی نخواهند داشت. مراد از UI بیوقفه، پباده سازی یک تعامل سرازیر فی مابین استفاده کننده و فرآورده میباشد. بدین خواسته شغل های ذیل بایستی جاری ساختن یابند:
ارائه نوتیفیکیشنهای کوتاه به مخاطب روی ورقه به مکان pop-up و overlay
اشخاص در وقتی که ناچار شوند داده ها فردی خویش را در جایی وارد نمایند، شم راحتی نخواهند داشت، از این رو بایستی به یوزرها در امر محافظت امنیت اطلاعاتشان یقین بدهید.
به کارگیری از UI دینامیک
پباده سازی امروزی به یوزرها یاری مینماید که سوای هیچ سیرتکامل توشه شناختی با نرم افزار رابطه برقرار سازند. براین اساس به اشخاص زمان می دهیم که پارامترهای متاع را تغییر و تحول دهند و سوای نیاز به طی تعدادی قدم گوناگون کالاها را حذف یا این که اضافه نمایند. خواسته از UX دینامیک، پباده سازی جنبشهای تطبیقپذیر میباشد که روی یک غرض واحد متمرکز می باشند.
پباده سازی نرم افزار تلفن همراه
VR و AR
VR و AR اکنون به منطقههایی بالاتر از بازی و نرم افزارهای درگیرکننده توسعه و گسترش یافتهاند. این فناوریها اینک بخشی از کسب و کار، بررسی بر تندرست و نرم افزارهای زیبایی تبدیل گردیدهاند. VR و AR شم اتصال با متاع را به ما میدهند و به ساخت متکی بودن نسبت به آن یاری مینمایند. AR مثالای خوب از سرگرم کردن بدون نقص مخاطب میباشد که موجب ارتقا سرعت پردازش داده ها و وصال به مقصود می گردد.
VR و AR فناوریهای جدیدی میباشند که همچنان در اولِ رویه ورود به بازار میباشند. در صورتی می خواهید تمامی حواس یوزرها را سرگرم فرمایید و از رقبا متمایز گردید، بایستی از این فناوریها در پباده سازی خویش استعمال نمایید.
پباده سازی نرم افزار گوشی
مینیمالیسم
بر طبق آمار، معدل بازه زمانی دقت آدم از عدد 12 ثانیه در سال 2000 به 8 ثانیه در سال 2017 کاهش پیدا کرده میباشد. این مراحل روبه پایین همچنان ادامه نیز خواهید یافت. فعلا جلب اعتنا و ارائه داده ها ضروری به یوزرها از هر مجال دیگری دشوارتر گردیده است. به همین جهت میباشد که مینیمالیسم و معمولیسازی دو مراحل UI/UX میباشند که بایستی رعایت شوند. پیرو ترفندهای مورد نیاز برای مینیمتاع تشکیل داد نرم افزار را معرفی می کنیم:
خلأ
خلأ مهم ترین ویژگی مینیمالیسم درین بعدازظهر به حساب میآید. مسافت فی مابین خطوط و کنارههای زیاد در میان بلوکهای داده ها صرفا مثالهایی از این ترفندها میباشند. اینگونه اینترفیسی دربرگیرنده عنصرها متعددی وجود ندارد و تعبیر داده ها را تسهیل مینماید.
پنلها و نوارهای مخفی ناوبری
اکنون خیرصرفا مخفی ساختن مجموعهبندیهای منو ذیل یک آیکون کوچک به یک روش همگانی تبدیل گردیدهاست، بلکه ناوبری فی مابین نرم افزارها به یاری سوایپ، ضربههای چندگانه و غیره نیز ترویج متعددی یافته میباشد. مثال رایج از یک راهکار غیر دکمهای، «سوایپ مایع» (liquid swipe) میباشد که در آن گذار به طور کاملً شهودی در میان ورقهها و گروهبندیها تولید میشود.