مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

همه این‌ها عالی به نظر می‌رسد… ولی وب اپلیکیشن پیش‌رونده دقیقاً چیست؟


احتمالاً تا به درحال حاضر شنیده‌اید که  اینترنت برنامه پیش‌رونده آینده کل بشریت میباشند. آشتی جهانی به ارمغان میاورند، آخر‌نصیب گرسنگی می باشند، رنگین کمان و تک‌شاخ‌ها را نجات میدهند. طراحی اپلیکیشن در مشهد  در میان توان‌ها تعادل ساخت‌و‌ساز می‌نمایند و شغل های زیاد دیگری هم انجام میدهند. درین فرآیند، حتی ممکن میباشد منجر پیشرفت گوشی اینترنت‌ها هم بشوند، برابری را توی اینترنت و نرم افزار‌های ساکن اینجاد نمایند و به توسعه و گسترش‌دهندگان گوشی امداد نمایند تا یوزرها به بازاری بالاتر از محدوده دکان‌های اپ دسترسی پیدا نمایند.

تمامی این‌ها عالی به لحاظ میرسد… البته اینترنت اپ پیش‌رونده دقیقاً چه چیزی است؟

«یک اینترنت برنامه پیش‌رونده از امکان‌های اینترنت امروزی برای ارائه تجربه کاربری شبیه برنامه استعمال می‌نماید.» اینترنت نرم‌افزار‌های پیش‌رونده

برنامه‌های فروش یا این که دانلود برنامه‌ محلی کارهایی مثل ارسال پیام‌های تبلیغاتی، عمل آفلاین، ظواهر و حسی که به کاربر میدهند (مثل به عبارتی کاری که اپل و گوگل تصورش کرده بودند.)، بار گذاری تمامی‌ی این‌ها در شیت‌ی مهم و خیلی شغل های دیگر انجام می دهند. برای مقایسه، برنامه‌های اینترنت گوشی که میگردد توی یک مرورگر گوشی به آنها دسترسی پیدا کرد، هیچ وقتی چنین کارهایی انجام نداده‌اند. اینترنت‌برنامه‌های پیش‌رونده با به کار گیری از APIهای نو اینترنت، مفاهیم تازه و لغت ها باب روز را پباده سازی می‌نماید.

برای برای پر‌نور‌سازی میگویم که دارم در زمینه‌ی مرورگرهای نرم افزار اینترنت موبل حرف می کنم. نرم‌افزار‌های ترکیبی، مانند Lonic و Cordova با کل خصوصیت‌هایی که از هر اپلیکیشن مستقر انتظار داریم سوای محدودیت در گوشه و کنار نرم‌افزار‌های ساکن اجرا میگردند. البته در حالتی‌که محتوای اینترنت را از یک نرم‌افزار ترکیبی خارج بیاورید و آن را در یک مرورگر موبایل بار گذاری فرمائید، آن وقت اپ با خصوصیت‌های مرورگر محدود میشود. (به عوارض متعدد امنیتی و استاندارد سازی API).

اینترنت‌ نرم افزار‌های پیش‌رونده خصوصیت‌هایی را که ما از نرم افزار‌های مستقر انتظار داریم را زبده مرورگر موبایل به سیرتکامل‌ای تغییر‌و تحول میدهند که از فناوری‌های مبنی بر استانداردهای گوشی به کارگیری نمایند و در یک فضای امن برای همگی یوزرها وب قابل انجام می‌باشند.

به صورت کلی، اینترنت نرم افزار‌های پیش‌رونده گروه‌ای از فناوری‌ها، مفاهیم پباده سازی و APIهای اینترنت را تعریف می‌نماید که همزمان عمل می‌نمایند تا تجربه‌ای مشابه به نرم افزار را در مرورگرهای گوشی ارائه دهند. بیایید برخی از اصول مهم نرم‌افزار‌های اینترنت توسعه یافته را مرور کنیم.

 

Service Worker
Service Worker فناوری فوق‌العاده قادر و به به عبارتی اندازه حیران کننده‌ای در پشت یک اینترنت نرم افزار پیش‌رونده میباشد. این فناوری از کوشش آفلاین، پیام‌های خود کار، آپ دیت رسانی محتوای پس‌قضیه، ذخیره محتوا و مورد ها دیگر پشتیبانی می‌نماید.

در سطح بالا Service Worker یک نرم‌افزار‌ی کاربردیست که در پشت صحنه‌ غیر وابسته از اپلیکیشن‌ی شما عمل می‌نماید و در جواب به رویدادهایی مانند درخواست‌های کانال، پیام‌های خود کار، تغییرات اتصال و موردها دیگر اجرا میشود.

شنیده‌ام که به service workerها Proxy هم میگویند که فکرمیکنم اسم خیر‌ست. با استعمال از این نرم‌افزار می توانیم رویدادهایی مانند عکس العمل‌ها و درخواست‌هایی که هر لحظه توی کانال رخم میدهد چک کنیم، قادر خواهیم بود آن روی داد را با احاطه بی نقص در اختیار گرفتن کنیم. اطلاعات دردسترس توی خاطر‌ی پنهان را چک کنیم و فورا به آن جواب‌ بدهیم، یا این که اذن دهیم درخواست به سرور اتومات منتقل گردد. اسکریپت ما تحت عنوان یک پروکسی یا این که بین‌افزار پاسخگوی درخواست‌ها خواهد بود.

اقتدار و انعطاف‌پذیری Service Worker‌ها سبب ساز پیچیدگی‌شان میگردد و در مجموع بسط‌دهندگان می خواهند از «راهبرد‌های» قبل از ساخت و ساز برای مورد ها استعمال‌ی معمول Service Worker، مانند موقعیت آفلاین نرم‌افزار به کارگیری نمایند. مرورگر موزیلا مرجعی عالی برای Service Worker داراست که اپ‌های بی‌شماری را با کد قابل به کارگیری دوباره نشان می دهد. از جمله یک راهبرد شرایط آفلاین بی آلایش وجود داراست که در‌صورتی‌که درخواست کانال نادرست پیش برود، مداخله می‌نماید و داده‌ها را در یاد‌ی نهفته ذخیره می‌نماید. گوگل هم مثال‌های متعددی از طریق‌ی عمل Service Worker دارااست.

مبادرت مهم: Service Worker صرفا یک پوشه جاوا اسکریپت مانند سایر فولدر‌هاست، توی بگراند‌ی نرم افزار‌ها اجرا می‌گردد و با فیس دادن اشتباهی فعال می‌گردد و این شما میباشید که بایستی کد را برای رئیس یاد‌ی نهفته، پیام‌های اتوماتیک، جابه‌جایی داده ها و… بنویسید. از‌آن‌جا‌که بسط‌دهندگان در غایت از همین اپلیکیشن استعمال می‌نمایند، به احتمال زیاد برای انجام شغل های معمول (مانند پشتیبانی آفلاین) و برای سهولت در عمل از «راهبرد‌»های موجودش هم به کار گیری می‌نمایند. Service Worker در اندروید با مرورگر chrome50 در دسترس میباشد و اکنون به وسیله بقیه مرورگرهای مهم گوشی پشتیبانی نمیشوند

 

پوسته نرم افزار
سبک پوسته برنامه یک معنی پباده سازی معمولی میباشد که به موجب آن توشه اول یک نرم‌افزار اینترنت گوشی یاور با پوسته مهم  پباده سازی UI نرم‌افزار را مهیا می‌نماید و محتوای اپ پی از آن بارگیری می‌گردد. پوسته یک API اینترنتی یا این که یک چارچوب وجود ندارد، بلکه یک راه و روش پباده سازی میباشد که بسط‌دهندگان می توانند تعیین نمایند که به آن پایبند باشند و با به کار گیری از آن بضاعت و توان‌های ذخیره‌سازی Service Worker ارتقا مییابد. ممکن میباشد دریابید که‌این یک خط مش تماماً شفاف میباشد و با به کارگیری از یک کلیدواژه خوب ظواهر خیلی بهتری به وجود میاورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد