مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقایسه ری اکت نیتیو (React Native) با فلاتر (Flutter)


1. گویش نرم افزار‌نویسی
فلاتر و ری اکت نیتیو، هریک لهجه اپ‌نویسی خاص خودشان را دارا‌هستند. پس گسترش‌دهندگان  طراحی اپلیکیشن در مشهد  برای فعالیت با هرکدام از آنان فقط موردنیاز میباشد بر یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی احاطه داشته باشند. این خصوصیت عظیم‌ترین مزیت Flutter و React Native محسوب میشود و فعالیت با آنان‌را بسیار ریلکس نموده است.

– لهجه نرم افزار‌نویسی React Native
React Native از لهجه اپ‌نویسی جاوا اسکریپت برای بسط اپ‌های کراس‌ پلتفرم به کارگیری می‌نماید. جاوا اسکریپت اینک یکی‌از پرطرفدارترین گویش‌های اپ‌نویسی میباشد و معمولا با ری‌اکت و دیگر چارچوب‌های جاوا اسکریپت استعمال می شود. جاوا اسکریپت جزء گویش‌های نرم افزار‌نویسی dynamically typed میباشد و نیاز به انتخاب نوع متغیر ندارد.

– گویش نرم‌افزار‌نویسی Flutter
فلاتر از لهجه اپ‌نویسی دارت به کار گیری می‌نماید. این گویش در سال 2011 به وسیله کمپانی گوگل ساخت و ساز شد. البته اپ‌نویس‌ها به تدریج از آن به کار گیری می‌نمایند. فعالیت کردن با دارت برای گسترش‌دهندگان جاوا یا این که جاوا اسکریپت، آسوده میباشد چرا‌که دارت بیشتر از مفاهیم شیء گرایی پشتیبانی می‌نماید.

2. معماری فنی
پیش از اینکه چارچوبی برای توسعه و گسترش نرم افزار‌های کراس ‌پلتفرم گزینش فرمائید، به طبع از حیث فنی آن را محاسبه فرمائید و با خصوصیت‌هایش آشنا گردید.

– معماری فنی React Native
معماری React Native به شدت متکی به سیستم بازه زمانی اجرای JS میباشد. سیستم بازه زمانی اجرای JS به JavaScript bridge نیز مشهور میباشد. در طی اجرا، کد جاوا اسکریپت در کد نیتیو کامپایل میشود.  در واقعیت React Native از معماری Flux کمپانی فیسبوک سود میبرد و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو از JavaScript bridge به کار گیری می‌نماید.

– معماری فنی Flutter
Flutter از چارچوب دارت به کارگیری می‌نماید که بیشتر اجزای داخلی را در خویش مکان داده میباشد به همین خیال سایز بزرگی دارااست و برای برقراری رابطه با ماژول‌های نیتیو به bridge نیاز ندارد. دارت چارچوب‌های متعددی داراست، به عنوان مثال Material Design و Cupertino. این چارچوب‌ها مجموع فناوری‌های ما یحتاج برای بسط اپلیکیشن‌های تلفن همراه را مهیا می‌نمایند. چارچوب دارت از موتور Skia C++ استعمال می‌نماید و دارنده کل پروتکل‌ها، ترکیبات و شبکه‌ها میباشد. پس Flutter در موتور خویش هر آنچه که برای بسط اپ ما یحتاج میباشد را داراست.

3. نصب و فعال‌ساز‌ی
– نصب و فعال سازی React Native
چارچوب ری اکت نیتیو با استعمال از Node Package Manager قابل نصب میباشد. برای بسط‌دهندگانی که با جاوا اسکریپت فعالیت کرده‌اند، نصب React Native سهل وآسان میباشد. ولی دیگران می بایست عمل کردن با Node Package Manager را حافظه بگیرند.

Node Package Manager میتواند پکیج را به طور محلی یا این که گلوبال نصب نماید و توسعه و گسترش‌دهندگان بایستی دقیقا بدانند که باینری کجا جای‌دارد. درضمن اپ‌نویس‌‌ها برای نصب React Native روی macOS می بایست HomeBrew package manager را نیز داشته باشند.

– نصب و فعال سازی Flutter
با دانلود باینری برای یک پلتفرم خاص از Github، می‌اقتدار فلاتر را نصب کرد. از جمله در زمینه‌ی macOS توسعه و گسترش‌دهندگان بایستی فولدر flutter.zip را دانلود نمایند و تحت عنوان متغیر Path آن را اضافه نمایند.

در شرایطی که هنگام نصب و فعال سازی فلاتر یا این که ری اکت نیتیو با گونه های مواجه شدید با شماره 02191070034 تماس حاصل نمایید و از کارشناسان باشگاه نرم‌افزار یاری بگیرید.



4. بسط API و رابط کاربری
هنگام بسط نرم‌افزار‌های کراس پلتفرم بسیار اصلی میباشد که قاب ورک شما API هایی داشته باشد که به راحتی به ماژول‌های نیتیو دسترسی پیدا نماید.

– بسط API و رابط کاربری React Native
چارچوب مهم React Native، رابط کاربری و API دسترسی دستگاه را آماده می‌نماید. برای دسترسی به بیشتر ماژول‌های نیتیو، React Native می بایست به کتابخانه‌هایی که دیگرافراد نوشته‌اند، توکل نماید به همین خیال تعلق بسیار متعددی به‌این کتابخانه‌ها دارااست.

– گسترش API و رابط کاربری Flutter
چارچوب Flutter از اجزای رابط کاربری، دسترسی API دستگاه، آزمایش و تست، رئیس درست و تعداد متعددی کتابخانه درست شده میباشد. به همین خیال نیاز ندارد از کتابخانه‌هایی که سایرافراد نوشته‌اند، به کارگیری نماید. پس هر آنچه را که اپلیکیشن‌نویس‌ها برای بسط برنامه‌های تلفن همراه نیاز دارا هستند، در اختیارشان می گذارد. Flutter همینطور دارنده ویجت‌هایی برای Material Design و Cupertino میباشد که به گسترش دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا به راحتی رابط کاربری را در هر دو سیستم ادله IOS و Android ارائه دهند.

5. منفعت‌وری بسط‌دهنده اپ
هر چه سود‌وری گسترش‌دهندگان ارتقاء یابد، پروسه تولید نرم افزار با فلاتر یا این که با ری اکت نیتیو نیز با سرعت بیشتری کامل شدن می گردد.

– سود‌وری React Native
ری اکت نیتیو دارنده خصوصیت hot reload میباشد که هنگام تست و ساخت و ساز تغییرات در رابط کاربری، سبب صرفه‌جویی در طی بسط‌دهنده اپلکیشن می‌گردد. از نگاه پشتیبانی از IDE نیز گسترش‌دهندگان می توانند به گزینش خویش از هر ویرایشگر متن یا این که IDE به کار گیری نمایند.

– منفعت‌وری Flutter
Flutter نیز دارنده خصوصیت hot reload میباشد و فعالیت کردن با اپلیکیشن آزمایشی آن ریلکس میباشد. البته با پیچیده‌خیس شدن نرم‌افزار‌ها، توسعه و گسترش‌دهندگان بایستی مفاهیم تازه Flutter را خاطر بگیرند و از آن به کار گیری نمایند. همینطور دارت، لهجه نرم افزار‌نویسی رایجی وجود ندارد و اکثری از IDE ها و ویرایشگرهای متن از آن پشتیبانی نمیکنند.

6. پشتیبانی جامعه
به محض اینکه توسعه و گسترش‌دهندگان به فناوری جدیدی عشق و علاقه‌مند می شوند و از آن در روند بسط نرم افزار استعمال می‌نمایند، همت می‌نمایند جامعه و گروهی تشکیل دهند و علم و تجربه‌های خویش را با یک دیگر به اشتراک بگذارند.

– React Native
ری اکت نیتیو در سال 2015 پباده سازی شد و تاکنون محبوبیت متعددی به دست آورده میباشد. توسعه و گسترش‌دهندگان React Native در GitHub و کنفرانس‌های سراسر عالم با یک‌دیگر رابطه بر قرار می‌نمایند و از این شیوه اشکالات خویش هنگام عمل کردن با این فناوری توسعه و گسترش اپ را حل می‌نمایند.

– Flutter
امروزه بسط‌دهندگانی که از Flutter استعمال می‌نمایند از روش جلسات و کنفرانس‌های آنلاین با یک دیگر رابطه برقرار می‌نمایند و روزمره به تعدادشان اضافه میگردد. ولی هنوز منبع کافی برای بسط‌دهندگان و حل اشتباهات‌شان هنگام فعالیت با فلاتر نیست.

7. آزمایش برنامه‌ها
شیوه سریع برای برخورد به چنگ آوردن از کدهای مندرج، آزمایش کردن آنها میباشد.

– React Native
همان گونه که تا قبل از این گفتیم ری اکت نیتیو یک چارچوب جاوا اسکریپت میباشد و در جاوا اسکریپت یک‌سری ابزار برای آزمایش و تست وجود دارااست. از جمله از ابزار Jest می‌قدرت برای آزمایش snapshot استفاده نمود. با این هم اکنون، زمانی کلام از مخلوط یا این که آزمایش سطح کاربری میگردد، هیچ‌سیرتکامل پشتیبانی قانونی برای React Native نیست. ابزارهایی مانند Appium و Detox برای آزمایش اپلیکیشن‌های ری اکت نیتیو وجود دارااست البته از آنان نیز رسما پشتیبانی نمیشود.

– Flutter
فلاتر تیم‌ای از ابزارها را برای آزمایش برنامه‌ مهیا نموده است. Flutter خصوصیت جالبی برای آزمایش‌های ویجت داراست که می‌اقتدار در آن آزمایش‌های ویجت را برای تست رابط کاربری تشکیل داد و آن را با سرعت آزمایش‌های واحد اجرا کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد