مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

مقالات اپلیکیشن

شرح مقالات اپلیکیشن

تعیین نوع بیزینس مدل (Business model) و فیچر لیست کلی


در‌این مرحله شما تحت عنوان یک صاحبکار می بایست همگی فرایند فرایند توصیه طراحی وب سایت و نرم افزار خویش را بدانید طراحی اپلیکیشن در مشهد   و به آن مطلع باشید یعنی در وقتی که می‌خواهید برای گروه فنی تشریح و توضیح دهید دقیقا بدانید که کلیه فرایند دربرگیرنده چه نصیب هایی خواهد بود و چطور می‌خواهید از این نرم افزار و یا این که تارنما کسب در آمد داشته باشید.


در‌این مرحله مطالعه و چک وب سایت ها و اپ های شبیه و یا این که آغاز نرم افزار های چیره فرنگی می‌تواند بسیار مفید و موءثر باشد و بایستی مراقب باشید غلط های پایین رو تکرار نکنید.


در حال حاضر ایرادات رایجی را که سبب ساز گم راه شدن گروه اجرا کننده طرح می شوند را ارزیابی میکنیم:


خطا نخستین: هرگز نپرسید که اپ و یا این که وب سایت دونه ای یکسری…! زیرا وب سایت و نرم‌افزار منحصر مخصوصاً شروع آپ های خلاقانه که مبنی بر ایده های شما اخلاق میشود، نباید تاءمل کنیم که دونه ای و یا این که فیچری قابل به حساب آوردن میباشند برای تحلیل و استعلام بها ما بایستی همگی موردها و جزئیات ظریف رو طبق پروسه توصیه طراحی وب سایت و نرم افزار چک کنیم تا بتوانیم برآورد ظریف از هزینه و مقطع اجرا را داشته باشیم.


خطا دوم: از کلی گویی های نامعلوم که خودمان هم دقیقاً نمیدانیم چه است خودداری کنیم. به عنوان مثال زمانی می‌پرسیم که


الف) پروژه چه می‌باشد؟


ب) جواب: اسنپ خدماتی.


الف) چطور سرویس ها ارائه می‌گردد و چطور انتخاب هزینه می‌شود و اسنپ خدماتی یعنی چی؟


ب) جواب: اسنپ دیگه.. اندیشه کن به مکان ماشین بشر میره. درحال حاضر بگو این چنده.


الف) !!!! ؟؟؟؟


خب در همین مرحله گزینش ارزش برای اپ های خدماتی به عنوان مثال تمیز کاری با سرویس ها پرستاری و یا این که لوله کشی با انتخاب ارزش اپ های حمل و نقلی بسیار گوناگون میباشد.



تصویر بالا مثال ای عالی از بیان جزئیات یک برنامه مشابه اسنپ میباشد


می بایست موردها جزئی در خصوص هریک از این نرم‌افزار ها از الگوریتم های گزینش هزینه ها و این که چطور این وظایف به اشخاص ارائه دهنده سرویس محول میشود و هزاران پرسش دیگر را دست کم مجموعاَ بدانیم، و در مرحله ی سپس مستندی که‌این روند را توضیح میدهد تهییه می‌کنیم، اما داده ها در‌این مرحله به هیچ عنوانً کفایت نمیکند و در صورتی‌که بر این شالوده استعلام هزینه داشته باشیم بقدری کلی و نا معین خواهد بود که حتما ارزش هایی که از افردا گوناگون خوا‌هیم گرفت هیچ رابطه و ربطی به هم ندارد و صرفا خویش رو گم راه کردید.



۲.تهیه و تنظیم اسکیچ و وایرفریم (Wireframe) از همه فرآیند و تهییه پروپوزال فنی اپلیکیشن


درین مرحله یک گواهی فنی که به اصطلاح به آن پروپوزال (Propsal) و یا این که RFP (Request for Propsal) گفته میشود می بایست تنظیم کنیم.


نکته قابل توجه: در اکثری از مورد ها این نگرانی هارو در صاحبین ایده های آغاز آپی چشم ایم که می گویند “نگران محرمانگی ایده شروع اپی خودم هستم” و یا این که برای لو نرفتن ایده های خویش بخشها و تجهیزات وبسایت و نرم‌افزار رو بسیار کلی و ناقص اعلام میکنند که به عارضه ها تحت که توضیح خوا‌هیم بخشید در آینده ای مجاورت در گیر خطاها بسیار متعددی خوا‌هیم شد. پس خط مش راه‌حل چه می باشد؟ جواب این مورد ها را در تعدادی نکته ذیل تیتر می‌کنیم.


1- بها ایده آغاز آپی شما برای طراحی وب سایت و نرم‌افزار مخصوص با وجود اجرا کننده حاذق و رئیس شما با ارزش خواهد بود و این ایده سوای وجود شما هیچ ارزشی نخواهد داشت پس توصیه نخستین ما این میباشد که خیلی نگران ایده خویش نباشید صرفا سریع آغاز فرمائید تا مزیت رقابتی بازار رو از دست ندهید و یا این که در‌حالتی که گشوده هم نگران میباشید آیتم های بعدی رو مطالعه بفرمایید.


2- هرگز هیچ ایده ای در دنیای آغاز آپی به آن معنی که می‌پنداریم قابل تثبیت وجود ندارد یعنی اینطور تامل نکنیم که او‌لین هر کس دکان اینترنتی رو راه‌اندازی کرده می بایست جلوی کلیه مغازه های اینترنتی رو بگیرد و یا این که اسنپ که اولی سامانه حمل و نقل مسافر دورن شهری بوده بایستی جلوی کار تپسی رو بگیرد، نه اینطور وجود ندارد البته اسنپ، دیجی فرآورده و … که دراین باره پیشرو بوده اند می توانند مزیت رقابتی خیر رو از بازار کسب نمایند.


3- چیزی که بایستی نگران آن باشیم اطلاعات و داده ها و مطالعات آماری بازار و … داده ها دیگری میباشد که گران بها بوده و می‌توانیم آن را سری تلقی کنیم پس برای این مسئله به طبع بایستی در قرارداد بند محرمانگی داده ها رو داشته باشیم.(این بند یک کدام از مطرح ترین بند های اخلاقی و قراردادی کمپانی نرم‌افزار نویسی تابان شهر است که برای نگهداری و احترام به ایده های صاحب کار های عزیز شکل میگیرد)


4- نکته ای که بسیار اصلی میباشد این میباشد که مجموعه نرم‌افزار نویسی طی اجرای این بند هرگز اذن این رو نخواهند داشت که پروژه ای که برای صاحبکار اجرا نموده اند را به شخص دیگری ارائه دهند مگر آنکه آن مال از گذشته خویش کمپانی اجرا نموده و در مشت کمپانی است. و همینطور هرگز صاحبکار هم توقع این رو نخواهد داشت که آن مورد و یا این که پروژه ای که یک توشه گروه نرم افزار نویسی تا قبل از اینً اجرا نموده، و در صورتی پروژه ای دیگر با آن زمینه به گروه نرم افزار نویسی ارائه گردد گروه اجرا کننده آن را به جهت این مورد انجام ندهد.


وایرفریم چه است؟

 اسکیچ و یا این که وایرفریم یک طرح گرافیکی از همگی صفحه ها وب سایت و برنامه هست که میخواهد مجموع مراحل و رابطه های کلیه صفحه ها وبسایت و اپ رو برای مجموعه اپلیکیشن نویسی معین کند و مهمترین چیز اکشن ها و ارتباط ها همگی صفحه ها است. این اسکیچ و یا این که وایرفریم می‌تواند بوسیله اپلیکیشن های تخصصی اجرا خواهد شد و یا این که قادر است حتی با خودکار و خود کار معمولی هم پباده سازی شوند بطوری که رنگ، صورت و اندازه های اجزاء درین مرحله مهم نیست.


در ذیل یک سری مثال از وایرفرم های پباده سازی نرم‌افزار را خوا هیم روئت کرد.



در کنار این وایرفریم ها ما بایستی پروپوزال فنی خویش را هم به طور بدون نقص داشته باشیم تا رابطه ها را توضیح دهیم و از تمامی مهمتر همگی این مورد ها صرفا front و ظواهر نرم افزار رو اکران و تشریح میکند البته ما مستلزم جزئیات و توضیحات بسیار دقیقی از دسترسی ها و تجهیزات مدیر در پنل رئیس خوا‌هیم بود و همینطور تکنولوژی ها و گویش های نرم‌افزار نویسی را بر پایه ی تجهیزات و آرزوها بایستی تشریح شوند.




نکته: مدام درین مرحله از کمال گرایی بدور باشید، پروژه شما می بایست با بزرگترین تجهیزات و دستکم تجهیزات لانچ خواهد شد زیرا پروژه های پیچیده و عظیم در طول گسترش مبتلا مشکلاتی مثل طولانی شدن بازه زمانی و مالامال هزینه شدن گسترش خواهند شد و دوران اجرای اصل پروژه هم طولانی شود و ما مزیت رقابتی خویش را در بازار از دست خوا هیم اعطا کرد و از همگی مهمتر ما پیش از آغاز به عمل تنها میپنداریم که فلان قابلیت درصورتی که باشه چقدر خوبه، البته می بایست این تجهیزات رو بر پایه ی خلق مخاطب برسی کنیم تا ببینیم که‌این قابلیت و امکان چقدر می‌تواند گرانبها باشد. بدین استاندارد، دست کم جنس پذیرفتنی و یا این که MVP (Minimum viable product) میگویند.



این رو بایستی بدانیم که هیچ کدام از اصلی ترین شروع آپ های عالم روز اولیه پیچیدگی امروز را نداشته اند.پس مقطع برای پیشرفت و گسترش ی نرم افزار شما وجود داراست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد